Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag funderar på hur jag ska få ner hela min CD-samling på Ipod:en. Hur fungerar detta?
Är det mycket krångligt? Och behöver jag ha en dator med internet-uppkoppling för att det ska fundera?
Allt som ni vet som rör ämnet är intressant. Så svara med allt ni har!
1) Starta iTunes
2) Plocka fram iTunes inställningar och ställ in de värden du önskar under Importera
3) Passa på att kolla igenom resten av iTunes inställningar om det är nåt annat du vill ändra
4) Peta in CD'n i datorn - nu vill du vara uppkopplad mot internet så iTunes kan hämta info om CDn från CDDB
5) Klicka på Importera - iTunes importerar låtarna till datorn med de inställningar du gjorde under punkt 2
6) Fortsätt med punkt 4 & 5 för resten av skivorna du vill importera
7) Anslut din iPod - allt du har på datorn kopieras automatiskt till iPod (om du inte väljer att ställa in något annat i inställningarna för din iPod)
I iTunes så kan du rippa av musik i bla mp3 och aac. Du behöver inte ha tillgång till internet, men jag föredrar detta pga att iTunes ska kunna nå en databas med alla titlar på låtarna. I annat fall får man skriva in dessa för hand...
I iTunes så kan du rippa av musik i bla mp3 och aac. Du behöver inte ha tillgång till internet, men jag föredrar detta pga att iTunes ska kunna nå en databas med alla titlar på låtarna. I annat fall får man skriva in dessa för hand...
// Daniel
tjena
Vad är detta för något? När jag rippas min skivor så ger iTunes bara spårnummer osv...