Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Läskigt felmeddelande!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sådärja, efter ett par veckor som Ipod 40GB (4G)-ägare är det då dags för det första strulet.....

Igår och idag, när jag lagt in nya låtar i Itunes och sedan uppdaterad Ipod, får jag meddelandet:

"iTunes: iTunes.exe - Skadad fil

Filen eller katalogen /ipod_Control/Device/SysInfo är skadad och kan därför inte läsas. Kör programmet CHKDSK."

Vad är detta???

Varför uppkommer ett sådant här fel? Hur gör jag? Vad är det för program som avses?

Tilläggas bör att jag är fullständig teknisk idiot så en ultrapedagogisk förklaring vore bra......

// Fnulan

Ursprungligen av Fnulan:

Sådärja, efter ett par veckor som Ipod 40GB (4G)-ägare är det då dags för det första strulet.....

Igår och idag, när jag lagt in nya låtar i Itunes och sedan uppdaterad Ipod, får jag meddelandet:

"iTunes: iTunes.exe - Skadad fil

Filen eller katalogen /ipod_Control/Device/SysInfo är skadad och kan därför inte läsas. Kör programmet CHKDSK."

Vad är detta???

Varför uppkommer ett sådant här fel? Hur gör jag? Vad är det för program som avses?

Tilläggas bör att jag är fullständig teknisk idiot så en ultrapedagogisk förklaring vore bra......

// Fnulan

Verkar vara nåt stackars kluster på hårddisken som gått och lagt sig, eller så har du problem med filsystemet.

Gå till Start -> Run / Kör -> skriv cmd
nu får du upp en sk. komandotolk
Skriv: CHKDSK /F
välj Yes

Starta om burken och låt programmet gå igenom filsystemet.

Funkar det inte att starta ITunes.exe efter omstarten, gör ominstallation av Itunes.

Good luck!

Tack!

Jag riskerar inte att musiken jag lagt in försvinner från Itunes?

// Fnulan

e hela disken paj, så lär låtarna försvinna. Men om du endast ominstallerar iTunes försvinner inget...

Efter att ha researchat på nätet har jag hittat en lååång tråd om fenomenet:

http://discussions.info.apple.com/webx?230@64...

Tydligen är detta en mycket vanlig bugg i 4G-Ipods. Den uppkommer när Ipoden legat i djupsömn 36 timmar eller mer och går inte att åtgärda mer än tillfälligt.

Tycker det är fullständigt hårresande att inte Apple omedelbart tar fram lösningar på sådana här problem!

Räknar dom med att Ipodens "charm" och det faktum att det finns fler tillbehör än till Barbie ska få folk att bortse från produktfelaktigheter?

// Fnulan

  • Medlem
  • 2005-05-25 22:12

Testa att ha iPoden ikopplad, starta sedan om datorn.. då fixar den sig själv när det startar upp.

1
Bevaka tråden