Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Disk mode (wtf?)

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-04-15 21:24

Min iPod befinner sig i Disk Mode. Vettefan varför. Jag har inte ändrat den till att vara i Disk Mode. Den gjorde det av sig själv.
Nu undrar jag hur man ändrar på det, så att den försätter sig i läget där man för över musikfiler till den via iTunes?

Kan man göra det via iTunes, dvs försätta den i det andra läget?
Finns det något annat sätt man kan göra det, förutom över iTunes? (Jag får nämligen inte kontakt med iPoden överhuvudtaget, inte i iTunes och inte i senaste iPod Updater heller)

Tacksam för svar
Mvh

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-04-15 21:26
Ursprungligen av jasse:

Min iPod befinner sig i Disk Mode. Vettefan varför. Jag har inte ändrat den till att vara i Disk Mode. Den gjorde det av sig själv.
Nu undrar jag hur man ändrar på det, så att den försätter sig i läget där man för över musikfiler till den via iTunes?

Kan man göra det via iTunes, dvs försätta den i det andra läget?
Finns det något annat sätt man kan göra det, förutom över iTunes? (Jag får nämligen inte kontakt med iPoden överhuvudtaget, inte i iTunes och inte i senaste iPod Updater heller)

Tacksam för svar
Mvh

disk mode = använda den som hårddisk samt lägga över musik genom iTunes.
det-andra-läget = bara lägga över musik genom iTunes.

prova att resetta iPoden om den inte tas emot av datorn.

• Oregistrerad
  • 2005-04-15 21:32
Ursprungligen av erik:

disk mode = använda den som hårddisk samt lägga över musik genom iTunes.
det-andra-läget = bara lägga över musik genom iTunes.

prova att resetta iPoden om den inte tas emot av datorn.

Det jobbiga är att det inte går. För när jag sätter på iPoden så dyker det bara upp en mapp med ett utropstecken på skärmen.

Samtidigt får inte datorn kontakt med iPoden. (varken iTunes eller iPod updater).
När jag sätter in iPoden i docken så laddas batteriet visserligen, men samtidigt befinner sig iPoden i "Disk mode".
Och det går inte att stänga av manuellt.

Vad i HELVETE ska jag göra?
Har provat allt på deras jävla hemsidor.

P.S Tack för att du tog dig tid att svara.

• Oregistrerad
  • 2005-04-15 22:38

Det funkar inte heller när jag sen ska försöka installera om iPod-mjukvaran med hjälp av CD-skivan som följde med när jag köpte iPoden.

Det står: "Koppla in iPoden för konfigurering", eller något sådant skit.
Men iPoden känns ju inte igen av datorn. Så det är omöjligt.

Fan ska jag göra?

Jag kan nästan lova att din hdd är trasig (ipoden är trasig) hur gammal är den?.
Detta är ett vanlig problem och hände även mig.. den fryser sig i hdd-läge och ingenting går att göra, inte ens använda den som en hdd.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-16 10:09

kan du inte resetta den? alltså hålla in den menu+select.

kommer uttropstecknet upp så är den antagligen trasig om du inte kan köra restore genom ipodupdater. koppla in den till en strömkälla och lyssna på hårddisken. hör du en klickande så är den trasig

• Oregistrerad
  • 2005-04-16 14:35

Så hårddisken kan vara trasig?
Jag var i alla fall inne i Stockholm idag, skulle kolla om återförsäljaren kunde hjälpa mig.
Jag fick ett nummer till Apple support, typ.
Får väl ta och skicka in den på reparation om ingenting annat fungerar.

Tack så mycket för era svar, grabbar. Ni är guld.

• Oregistrerad
  • 2005-04-16 14:37

p.s

kopplade in den till en strömkälla, och nu hör jag ett klickljud.
Så dess hårddisk förefaller vara trasig.

Skööönt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-16 14:44

registrera produkten på apple.se

sedan är det bara att begära reperation genom apple.se.

ingen idé att ringa

• Oregistrerad
  • 2005-04-17 00:47

jag har beställt service via deras hemsida nu.

Håll tummarna för mig!

lycka till men det behövs nog inte, har du garanti kvar så är det lugnt.. dom är snabba och vänliga har jag iaf fått erfara:)

• Oregistrerad
  • 2005-05-26 14:45

Alltså nu har jag fått detta problem också.
Det finns alltså ingen chans att kunna rädda den om den kommer i diskmode och inte hittas igen av datorn?
Har resettat den fast mappen kommer upp och hittas ej av datorn.

Detta känns förjävligt tungt då jag just fick tillbaka den efter en månad och att ha lämnat in den för exakt samma sak. Vad kan det bero på? Blir helt frustrerad.

samma problem

jag verkar ha exakt samma problem. iTunes och ipod updater reagerar inte alls på den. försöker man återställa den med ephpod så säger den couldn't create /control eller något sånt. hör ett klickande ljud när jag kopplar in den till en strömkälla. antar jag får ta och skicka in den men tror ni det är någon fara om man använt ephpod? att inte garantin gäller eller så.
tack på förhand

1
Bevaka tråden