Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Meny fråga?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Fick min iPod mini idag, har testat den hårt
Å nu har jag hittat en svaghet i den om ingen har ett svar iof =P

När jag spelar t.ex ett album å sen går jag runt lite i menyn å så skulle jag vilja komma tillbaka till samma album igen och man lyckats glömma vad albumet heter, hur gör man då?

Mvh // Tommy

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-05-27 06:25

Main menu -> Now playing gör att du kommer tillbaka till det album som spelas just nu, men det kanske inte riktigt var det svaret du ville ha.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-05-27 07:29

eller så väntar man x sekunder på att den automatiskt ska komma tillbaka till den låt som spelas, vilket album den kommer ifrån etc.

Jo det vet jag, men när man kommer till vilken låt som spelas så vet jag fortfarande inte vilket album jag befinner mej i... trycker man på meny så backar man ju antingen till huvudmenyn eller där man va sist i ipoden...

Är det svårt å förstå vad jag menar? erkänner att jag inte världens bäste på att förklara...

men om du kommer tillbaka till låten som spelas så ser du väl vad den heter? eller..

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-05-27 18:55
Ursprungligen av Tommy.Schwartz:

Jo det vet jag, men när man kommer till vilken låt som spelas så vet jag fortfarande inte vilket album jag befinner mej i... trycker man på meny så backar man ju antingen till huvudmenyn eller där man va sist i ipoden...

Det är sant, har du bläddrat dig ut ur albumet, måste du bläddra dig in igen. Om du inte har bläddrat bland albumen så brukar iPoden komma ihåg var du var senast om du går in på Bläddra > Album.

  • Medlem
  • 2005-05-27 18:59
Ursprungligen av Tommy.Schwartz:

Jo det vet jag, men när man kommer till vilken låt som spelas så vet jag fortfarande inte vilket album jag befinner mej i... trycker man på meny så backar man ju antingen till huvudmenyn eller där man va sist i ipoden...

Är det svårt å förstå vad jag menar? erkänner att jag inte världens bäste på att förklara...

Jo albumet ses väl fortfarande. Titeln i varje fall. Dock så ses inte de kommande låtarna (översikt), för i så fall måste du byta låt. Jag tror att det är det du menar, eller?
Men för att komma till den s.k. "översikten" så måste du dessvärre veta vad albumet heter och manuellt med din tumme klicka dig dit.

Det är precis som Hampe menar!
Så det finns alltså ingen genväg till album namnet?

  • Medlem
  • 2005-05-28 01:39
Ursprungligen av Tommy.Schwartz:

Det är precis som Hampe menar!
Så det finns alltså ingen genväg till album namnet?

Albumnamnet kan du väl se på nu spelas? Det kan jag på min photo iaf. Är det för långt (längre än skärmen) så rullas namnet dock inte fram utan det blir bara ... i slutet.
Jag vet inte hur det är på minin men det borde ju vara samma.
Och vill du komma till albumets titel så kan du ju som någon skrev välja album så ligger markören kvar på samma ställe som innan.
Tryck sedan på mittenknappen för att se den s.k. "översikten".

  • Oregistrerad
  • 2005-05-28 10:55

Hampe: iPod mini (som han har) har en lite mindre skärm än de övriga iPod, och då har en rad fått försvinna och Apple valde att inte ha med albumnamnet i Nu spelas då de antagligen ansåg att det var minst viktigt.

  • Medlem
  • 2005-05-28 12:16
Ursprungligen av Meroigo:

Hampe: iPod mini (som han har) har en lite mindre skärm än de övriga iPod, och då har en rad fått försvinna och Apple valde att inte ha med albumnamnet i Nu spelas då de antagligen ansåg att det var minst viktigt.

Ok! Enda genvägen är i så fall att INTE flytta markören när albumet satts igång, bara trycka på MENU och sedan gå till ALBUM så hamnar du där direkt. Ifall du t.ex. vill spela spel emellan.

Ja okey. jag får börja med de då =P

Tack ska ni ha!

Mvh // Tommy

1
Bevaka tråden