Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Random på endast ett album

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min önskan är att när jag väljer att spela upp ett album så ska iPoden blanda spåren på bara det albumet och stanna när alla låtar är spelade. Har inte fått igång någon sådan random-funktion och tycker det är rätt dåligt om det inte går. Jag vill alltså inte blanda mellan alla låtar på iPoden.

Någon som vet om det går?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-05-26 19:47

Funkar det inte om du ställer in iPoden på 'blanda spår', och sedan letar upp det album du vill spela?

Ursprungligen av Spyder:

Funkar det inte om du ställer in iPoden på 'blanda spår', och sedan letar upp det album du vill spela?

Nej, det gör ju inte det. Den inställningen är bara om man kör funktionen blanda från huvudmenyn, antingen blandar den då alla spår på iPoden eller tar ett slumat album åt gången. Ingen random-funktion som fungerar inom ett valt album finns så vitt jag vet.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-05-27 08:26

Ja, jag upptäckte det jag också. Hade inte testat innan och tänkte att det borde ju fungera så... men icke.

Jo välj "blanda" eller vad det kan heta på "inställningar" menyn. Sedan går du till "album" och det album du vill spela. Då kommer låtarna lite hipp som happ.

Ursprungligen av fexnix:

Jo välj "blanda" eller vad det kan heta på "inställningar" menyn. Sedan går du till "album" och det album du vill spela. Då kommer låtarna lite hipp som happ.

Då är jag antingen rätt trög eller så är min iPod buggig för jag får fasen inte till det att endast blanda inom ett album

Random-markören är uppe i högra hörnet men någon shuffle sker inte.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-05-30 09:58

Nej, du har rätt, på album funkar det inte, av någon lustig anledning. Borde ju vara samma sak där, tycker man...

  • Oregistrerad
  • 2005-05-30 14:44

Välj "blanda spår" i inställningar, välj sen det album du vill spela. Det funkar i alla fall i min.

Ok, jag var typ rätt trög, fokuserade på vilket låtnummer som stod i displayen. Visst blandar den men skriver ut 1,2,3 osv vilket ju inte stämmer med ursprungligt låtnummer.

Ursprungligen av Cochese:

Ok, jag var typ rätt trög, fokuserade på vilket låtnummer som stod i displayen. Visst blandar den men skriver ut 1,2,3 osv vilket ju inte stämmer med ursprungligt låtnummer.

Nej men dessa nummer har ipod själv gjort ut från de valda spåren till sin egen lilla nummerlagda spellista. Självklart funkar det att blanda spår i ett album. Provade, bara för att kolla om jag hade nollkoll men så var inte fallet.

Ursprungligen av martin_stenmark:

Nej men dessa nummer har ipod själv gjort ut från de valda spåren till sin egen lilla nummerlagda spellista. Självklart funkar det att blanda spår i ett album. Provade, bara för att kolla om jag hade nollkoll men så var inte fallet.

jag får det verkligen inte att funka!
hur ska man göra? först välja shuffle i menyn, sen gå in i music-menyn o ställa den i en artist eller i ett album? om jag väljer shuffle, o sen trycker på en viss låt i ett album jag vill ha shuffle i, så går shuffle-funktionen bort. förstår ni vad jag menar?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-05-30 20:42

Oj, då var jag lika trög! Men vad bakvänt att den numrerar om!

Gå in i inställningar och på blanda väljer du "spår". Sedan är det bara att köra play från en artist eller ett album så blandas låtarna. Då skall en shuffle-symbol synas i displayen.

(Dock som sagt så står det ex 1 av 14 trots att låt nummer 5 spelas då iPoden lägger upp en ny spellista och kör utifrån den)

1
Bevaka tråden