Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iStories (och andra spel till iPoden)

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-05-31 14:38

För er som vill ha ytterligare tidsfördriv på er iPod finns ju s.k. iStories - små textbaserade äventyrsspel (precis som på den gamla goda tiden...), oftast på engelska. Jag har hittat ett par länkar för detta, och om ni känner till fler (gärna på svenska), eller om ni vet om andra typer av spel till iPoden så fyll gärna på med fler länkar.

iPod Arcade
iPodSoft
iStories Silver (Här finns faktiskt ett luffarschack - har dock inte hunnit testa själv än)

Nån på forumet kanske t.o.m. känner sig manad att skriva ett eget?!

  • Medlem
  • 2005-05-31 15:09
Ursprungligen av Spyder:

För er som vill ha ytterligare tidsfördriv på er iPod finns ju s.k. iStories - små textbaserade äventyrsspel (precis som på den gamla goda tiden...), oftast på engelska. Jag har hittat ett par länkar för detta, och om ni känner till fler (gärna på svenska), eller om ni vet om andra typer av spel till iPoden så fyll gärna på med fler länkar.

iPod Arcade
iPodSoft
iStories Silver (Här finns faktiskt ett luffarschack - har dock inte hunnit testa själv än)

Nån på forumet kanske t.o.m. känner sig manad att skriva ett eget?!

Men detta är ju klassiska länkar. Har själv laddat ner iStory creator. Men har inte orkat ge mig på det än.

Trevlig tråd, men inte så mycket nyttigt än...

Jag har en ipod photo och skulle gjärna vilja ladda ner några fler spel (väldigt gjärna i färg)
Podzilla fungerar ju bara på 3:e gen, synd...

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-05-31 21:40
Ursprungligen av Hampe:

Men detta är ju klassiska länkar.

Ajdå - borde jag ha använt sökfuntionen nu? :rolleyes:

Ursprungligen av Jonathan H:

Trevlig tråd, men inte så mycket nyttigt än...
Jag har en ipod photo och skulle gjärna vilja ladda ner några fler spel (väldigt gjärna i färg)
Podzilla fungerar ju bara på 3:e gen, synd...

Nä, det är inte så mycket, tanken var att folk ev. skulle fylla på (om intresse finns, vill säga).
Podzilla?

Jag har förresten testat Luffarschacket nu, det var ingen höjdare...

någon som har/kan fixa en "mall" till ett sådant där iStori som man flyttar till ipod och kan välja mellan olika alternativ och kan gå vidare? Kan inte själv...

Ja, för dem som ha 3:e genarationen är det bara att ladda ner podzilla och spela en hel del spel genom det...

Tetris kommer i nästa uppgradering till Ipod Photo i juni...

Härligt!

Mer sådant tack

Jag antar att podzilla funkar till G4 också då?

Funkar vanliga iPod 20GB G4 eller måste man ha färg?

  • Medlem
  • 2005-06-01 11:05

Kan detta användas på ipod mini också?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-06-01 13:42

Ja, det tror jag (borde stå på respektive sida om inte annat), för det är rena textfiler som läggs in under Anteckningar.

Hur lägger man in spelen i iPoden?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-06-01 21:57

Jag tror det fanns instruktioner på någon av sidorna, men textäventyren lägger man bara in i en egen mapp (det skapas en egen mapp när man packar upp zip-filen) under Notes på iPoden.

Ursprungligen av Spyder:

Jag tror det fanns instruktioner på någon av sidorna, men textäventyren lägger man bara in i en egen mapp (det skapas en egen mapp när man packar upp zip-filen) under Notes på iPoden.

tack, tack

Ursprungligen av Spyder:

Jag tror det fanns instruktioner på någon av sidorna, men textäventyren lägger man bara in i en egen mapp (det skapas en egen mapp när man packar upp zip-filen) under Notes på iPoden.

Vars hittar jag Notes på iPoden? Eftersom jag måste lägga in spelen över hårddisken.
Jag köpte min iPod för några timmar sedan så :>

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-06-01 23:33

Öppna Utforskaren/Den här datorn (om du har Windows - annars går du in på iPoden på skrivbordet) och gå in på iPoden. En av mapparna på iPoden ska heta Notes, och filerna du lägger in där syns sedan under Tillbehör>Anteckningar när du kopplat från iPoden.

Ursprungligen av Spyder:

Öppna Utforskaren/Den här datorn (om du har Windows - annars går du in på iPoden på skrivbordet) och gå in på iPoden. En av mapparna på iPoden ska heta Notes, och filerna du lägger in där syns sedan under Tillbehör>Anteckningar när du kopplat från iPoden.

Jag finner det inte.
Menar du att jag ska gå in denna väg, C:\Program\iPod? (där finns nämnligen inte någon Notes mapp)
Ipoden visas ej på Den Här Datorn, där t.ex webbkameran finns som ikon.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-06-02 16:38
Ursprungligen av Mangola:

Jag finner det inte.
Menar du att jag ska gå in denna väg, C:\Program\iPod? (där finns nämnligen inte någon Notes mapp)
Ipoden visas ej på Den Här Datorn, där t.ex webbkameran finns som ikon.

en mapp på iPoden som extern hårddisk.

Du måste aktivera hårddisksläge. Det gör du i iTunes.
1. Koppla in iPoden
2. Starta iTunes
3. Klicka på redigera
4. Välj alternativ
5. Välj fliken iPod
6. Markera alternativet använd iPod som hårddisk

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-06-02 20:01

Exakt, du måste komma åt iPod-enheten via Utforskaren (inte C:\program\iPod), då hittar du mappen. Följ Hermies instruktioner så borde du komma åt den.

Nu fann jag det, tack för hjälpen. Det är bekvämt att folk är aktiva på forumet att besvara på frågor

Smidigt... men bokmärken?

Kul med klassiska textspel till iPod! Och manövreringen inne i spelen är ju klart smidig.

Men alltså...
är det någon som satt igång och spelat något större spel!?
Ta exemplet Castle Quest -författaren skriver att man bör boota iPoden när man vill avsluta (alternativt bläddra tillbaka med hundra klick på Menu-knappen...). Det är ju inte så värst smidigt.

Skulle önska en bokmärkes-funktion i notes, och sedan att långt tryck på Menu-knappen skulle vara en escape-pod till iPodens huvudmeny (har saknat detta även när man är en bit ner i andra undermenyer).

Finns det något knep att tillgå på stört? Eller blir det till att vänta på att Apple en vacker dag lägger till en escape-funktion?

Har ni kommit fram till om det e säkert att det funkar på mini?

1
Bevaka tråden