Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod - mac OCH pc

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
en fråga,
jag funderar på att köpa en iPod-photo,
men undrar:
Går det att ansluta den (och föra över låtar)
från min dator på jobbet (powermac g4,MacOS-10.3) OCH
min hemma-dator (PC,windows xp)?
Eller går det bara att ha EN "bas" där man göra
alla överföringar av låtar (och bilder)?

vänligen,
christian h.

Hej,

Det "går" bara ha en bas (om man använder iTunes, och det gör man för det är så enkelt).
Däremot går det ju föra över till den som hårddisk från hur många datorer som helst, och sedan fibbla över det lätt som en plätt på den utvalda datorn...

Lika samma för bilder…

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-06-01 21:43

Nej, nej, NEJ. Om du bara har din iPod pc-formatterad kan du föra över låtar till den från vilken dator som helst, oavsett om det är mac eller pc.

Och använd gärna sökfuntionen, frågan har redan besvarats flera gånger på forumet.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-06-01 21:50

Glömde säga att du bör stänga av autosynkningen om du ska använda iPoden mot flera datorer, annars kommer musiken att försvinna...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-06-02 16:42
Ursprungligen av Spyder:

Glömde säga att du bör stänga av autosynkningen om du ska använda iPoden mot flera datorer, annars kommer musiken att försvinna...

Nej, det gör den inte!

Man får ett medelande varje gång man stoppar in iPoden i ett okänt iTunes Bibliotek. Det står så här ungefär då: iPoden är länkad till ett annat bibliotek. Vill du ersätta alla gamla spår med det nya biblioteket? Ja eller Nej...

Ursprungligen av Adzam 1:

Man får ett medelande varje gång man stoppar in iPoden i ett okänt iTunes Bibliotek. Det står så här ungefär då: iPoden är länkad till ett annat bibliotek. Vill du ersätta alla gamla spår med det nya biblioteket? Ja eller Nej...

Beror nog på om det är iTunes på Mac eller på peze.
På Mac så svarar man det som man vill skall ske, på peze brukar det ju dyka upp dialogrutor som man alltid svarar "Ja" på så det gör man nu oxå.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-06-02 19:55

Precis - Windows är ju så logiskt emellanåt... :rolleyes:

1
Bevaka tråden