Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför måste jag koppla iPoden till en extern strömkälla?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-06-03 11:22

Jag harhar uppdaterat firmware på iPoden så vill nu att jag startar om från en extern strömkälla, vilket jag också gör utan problem. Men av nyfikenhet undrar varför man är tvungen att starta om med en extern strömkälla? Finns det något logiskt svar?

Ursprungligen av Agid:

Jag harhar uppdaterat firmware på iPoden så vill nu att jag startar om från en extern strömkälla, vilket jag också gör utan problem. Men av nyfikenhet undrar varför man är tvungen att starta om med en extern strömkälla? Finns det något logiskt svar?

Förmodligen för att inte riskera att batteriet tar slut vid uppstart vilket skulle kunna krascha allt.

/Erik

• Medlem
  • 2005-06-03 13:03
Ursprungligen av fastjet:

Förmodligen för att inte riskera att batteriet tar slut vid uppstart vilket skulle kunna krascha allt.

/Erik

Tack för upplysningen. Det låter logiskt, man bör ha en strömkälla för inte riskera en krash på grund av att inte har batterier.

Men borde man inte kunna starta upp den genom att koppla den till en dator. Man kan ju hävda att en bärbar dators batterier kan ta slut, men om om datorn är kopplad till en strömadapter och man sitter med iPod som kräver externa strömadapter kan man bli smått irriterad om man saknar en sådan för stunden.

Hur gör förresten de användare som köpt iPods där det inte följer med en strömadapter? Köper en antar jag...?

En dator med bra kräm i porten är nog att se som en extern strömkälla, eller?

• Medlem
  • 2005-06-03 13:50
Ursprungligen av Pär:

En dator med bra kräm i porten är nog att se som en extern strömkälla, eller?

Vad gällande USB ger den max ut 500mA per rotnav, möjligt att firewire ger mer. Tror att 500mA är gränsfall för vad iPoden kräver när den arbetar.

1
Bevaka tråden