Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur länge ska den laddas första gången ?

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur länge ska man ladda sin ipod mini första gången ?

  • Medlem
  • 2004-09-09 12:45

Tills den är färdigladdad såklart.

så ungefär i 3 - 4 timmar.

Ursprungligen av yoko:

Tills den är färdigladdad såklart.

så ungefär i 3 - 4 timmar.

som vanligt alltså ?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-09 13:03

Li-Ion och polymer behövs inte laddas i oändligt lång tid första gången för att få längre livslängd på battericellerna.

Ursprungligen av sajbermaku:

Li-Ion och polymer behövs inte laddas i oändligt lång tid första gången för att få längre livslängd på battericellerna.

och Li-Ion o Polymer är ?

  • Medlem
  • 2004-09-09 16:39
Ursprungligen av Taimaz:

och Li-Ion o Polymer är ?

Batterietypen...

  • Oregistrerad
  • 2005-06-16 09:07
Ursprungligen av sajbermaku:

Li-Ion och polymer behövs inte laddas i oändligt lång tid första gången för att få längre livslängd på battericellerna.

Word.

Plugga i den och dra inte ut den till den är fulladdad.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-09 21:30

Hallo! Är modellflygare, med elmotorer, och vi använder mycket Li-po celler.. Li står för Lithium och dessa celler är mycket ömtåliga vilket man ska tänka på. Nu så brukar i o för sig cellerna som finns i mobiltelefoner och typ iPods ha ett skydd av plast runt men man ska ändå tänka på att dom är instabila! Med rekomenderad laddare är det naturligtvis inga problem men om man misstänker nåt me cellen så ska man kanske satsa på ett nytt batt!

//Micke

kan man ladda batteriet i fler än en dator?

...fråga från en nybörjare....
Är hemma hos mina föräldrar, -kan jag stoppa in min ipod shuffle i deras dator och ladda den??

Ursprungligen av isalin:

...fråga från en nybörjare....
Är hemma hos mina föräldrar, -kan jag stoppa in min ipod shuffle i deras dator och ladda den??

Om shuffeln funkar som en Ipod är det inga problem.. bara att plugga in den i USB-uttaget och ladda!!

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-06-14 22:30

En fråga till från en nybörjare...

Laddat min nya iPod mini i 4-5 timmar nu, batteriet är markerat fullt - men det står fortfarande Do not disconnect. Kommer det ändras? Eller vad ska jag göra???

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-06-15 05:29
Ursprungligen av Bitfisk:

En fråga till från en nybörjare...

Laddat min nya iPod mini i 4-5 timmar nu, batteriet är markerat fullt - men det står fortfarande Do not disconnect. Kommer det ändras? Eller vad ska jag göra???

ett tips om du är nybörjare - Läs manualen

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-06-15 10:21
Ursprungligen av erik:

ett tips om du är nybörjare - Läs manualen

ett tips om du är en sån som kan din iPod mini - svara om du vet, istället för att anta att jag som nybörjare inte läst min manual.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-06-15 19:40
Ursprungligen av Bitfisk:

ett tips om du är en sån som kan din iPod mini - svara om du vet, istället för att anta att jag som nybörjare inte läst min manual.

var glad att någon svarar... med tanke på att alla som kör iPod vet svaret på din fråga (dvs de flesta här), men jag var den enda som var bussig nog att bemöda mig svara.

Ursprungligen av Bitfisk:

En fråga till från en nybörjare...

Laddat min nya iPod mini i 4-5 timmar nu, batteriet är markerat fullt - men det står fortfarande Do not disconnect. Kommer det ändras? Eller vad ska jag göra???

jadu endel som jag struntar i "do not disconnect" för det verkar inte ha någon större betydelse om man inte håller på att ladda in låtar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-15 12:46

ett ännu bättre tips är att du använder SÖK

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-06-15 13:49
Ursprungligen av xtrem:

ett ännu bättre tips är att du använder SÖK

Jag löste saken på egen hand - UTAN att folk svarar tyket här.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-06-15 20:22

Lugn nu killar, tänk på att det är väldigt blandad nivå på datorkunnandet ibland. Forumet är ju till för att hjälpa andra.

Bitfisk: Eftersom du själv anser dig vara nybörjare så är det alltid en bra början att i alla fall ögna igenom manualen.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-06-16 09:00
Ursprungligen av Spyder:

Lugn nu killar, tänk på att det är väldigt blandad nivå på datorkunnandet ibland. Forumet är ju till för att hjälpa andra.

Bitfisk: Eftersom du själv anser dig vara nybörjare så är det alltid en bra början att i alla fall ögna igenom manualen.

Tack, precis! Olika nivå på datorkunnandet - även om jag kanske inte tillhör kategorin ni nog gärna lägger tjejer i.*s*
Och, JA JAG HAAAAAAAAAAAR läst maualen. *s*

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-06-16 10:15
Ursprungligen av Bitfisk:

Och, JA JAG HAAAAAAAAAAAR läst maualen. *s*

Ok, ber om ursäkt för det, jag fick uppfattningen att du inte kollat igenom. Hoppas bara att du inte fått en (alltför) negativ uppfattning om forumet.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-06-16 14:29
Ursprungligen av Spyder:

Ok, ber om ursäkt för det, jag fick uppfattningen att du inte kollat igenom. Hoppas bara att du inte fått en (alltför) negativ uppfattning om forumet.

Nix pix! Det är bara tålamodet som är lite litet när man vill sätta igång me nåt nytt och man inte riktigt får till det som man vill.
Tycker forumet verkar kalasbra

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-06-15 21:03

hehe, sorry.
är bara så mycket sånt som står i manualen som ställs i raka frågor här.
går det inte att ha någon foruminfo någonstans, typ ett par rader längst upp i varje forumdel med lite tips som "läs manualen och sök tidigare svar först"
känns inte som så mycket att begära från de som kommer hit faktiskt.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-06-16 08:59
Ursprungligen av erik:

hehe, sorry.
är bara så mycket sånt som står i manualen som ställs i raka frågor här.
går det inte att ha någon foruminfo någonstans, typ ett par rader längst upp i varje forumdel med lite tips som "läs manualen och sök tidigare svar först"
känns inte som så mycket att begära från de som kommer hit faktiskt.

Saken var den att jag faktiskt har läst manualen. Och jag vet att det står där att man kan koppla ifrån mitt i laddningen och såntdära. Men jag var osäker angående första gången i och med att symbolen i displayen aldrig ändrade sig.
Svårare än så var det inte.

1
Bevaka tråden