Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lyssna på album/artister i en följd.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-06-05 13:57

Är det någon som vet hur man kan få Ipoden att spela alla album/artsiter i en följd.
Det vill säga om man spelar samtliga låtar för tex en artist så går spelaren över direkt till nästa artist (underliggande mapp). Är lite irriterande att spelaren går alltid tillbaka till ursprungläget där man får söka artist/album/spår.

Ursprungligen av msn75:

Är det någon som vet hur man kan få Ipoden att spela alla album/artsiter i en följd.
Det vill säga om man spelar samtliga låtar för tex en artist så går spelaren över direkt till nästa artist (underliggande mapp). Är lite irriterande att spelaren går alltid tillbaka till ursprungläget där man får söka artist/album/spår.

Gör spellistor?

Ursprungligen av Mangola:

Gör spellistor?

Hej,

Ja men i spellistan spelas ju bara en mapp i taget?

Han menar nog att man borde kunna spela alla mappar i spellistan efter varandra utan stopp, vilket man ju inte kan,...eller..?

För att tex lyssna på alla artister i genren Rock väljer du Music/Grenres/Rock/All/All. Det samma funkar på vad du vill, Music/Grenres/All/David Bowie/All/All typ, eller Music/Albums/All.

Frågan är inte helt tydlig, du får nog skriva vad du vill igen om jag missuppfattat. Annars är det väldigt enkelt att skapa en Play List för ännu större möjlighet att få vad man vill. Dessutom kan du skapa en On-the-Go Play List genom att hålla select nertryckt på det du vill lägga till spellistan. Det blinkar till i menyn efter några sekunder, då kan man släppa knappen.

Vad är det för mappar ni pratar om?

Ursprungligen av jocke-abc:

Vad är det för mappar ni pratar om?

Under rubriken spellistan läggs ju underlistor (Mappar). Jag har nästan bara hela album i min spellista. Och varje album är ju en egen enhet (Mapp). Sen har jag en Diverse Mapp med enstaka låtar. Hittils har jag ca 140 Album (Mappar), och lägger hela tiden in nya.

Det som tar tid är ju den eviga taggningen.....:cool:

Alltså, "Mapp" är ju bara en benämning av spellistans underlistor.

1
Bevaka tråden