Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på Club HipHop!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-05-26 15:50

Skulle vilja ha tips på skön "club" hip hop(vet ej vad det heter). Alltså hip hop med drag och skönt beat. Inte sölig drog hip hop.
Låtar som ungefär:

C-Bo, I Am
C-Bo, So Fresh
Begetz, Tilt Ya Fitted

med mera....

  • Medlem
  • 2005-05-28 15:20

outlawz nya skiva kanske? den heter iaf outlawz 4 life

Ursprungligen av guRRa:

Inte sölig drog hip hop.
.

Vad är sölig drog hip hop?
"Club" hip-hop låtar är väl det som spelas mest på mtv just nu...
Jag är en trogen underground-lyssnare så har inte så fet koll på de dära...

men skakar gärna på rumpan när man är på flaskan till gangstarr, jedi mind tricks och talib kweli.

Är inte riktigt på det klara med vad Club hiphop är, dock kan jag väl göra mitt bästa...

Ty - Wait a minute --> Brukar bli en riktig favorit på dansgolvet, riktigt drag
Arcane - Biopolar --> Kan kännas lite monoton men är bra, finns att ladda hem från deras hemsida, arcanemusic.com.
Pitch Black - It's all real --> Producerad av favoriten DJ Premier, känns relativt mjuk men flyter på riktigt bra och är dansvänlig.
Memphis Bleek - Like that --> Från nya skiva, ganska hård och kan kännas lite enformig om den spelas för många gånger men har helt klart potential att dra igång en fest.
Eric Sermon & Marvin Gaye --> Skön låt som bör finnas med i en partyblandning.
Jaylib - The Red --> Rappen är det väl sådär med men beatet är givetvis grymt och låten har riktigt tung bas.
Geto Boys - G-Code --> Den självklara partyfavoriten, jag har hittills inte stött på någon som inte gillat denna låt.
Freddie Foxxx ft. M.O.P - The masters --> Kanske lite mer headbanger hiphop men är man lite på örat sväljer man det här utan problem.
M.O.P - Ante Up --> Riktigt drag, riktigt gapigt. Så som det ska vara på en fest med andra ord.
Dungeon Family - Follow the ligth --> Väldigt funkigt, väldigt bra. Bland annat Big Boi och Dre från Outkast.
Dilated Peoples ft. Devin the Dude - Poisonous --> Självklar partylåt som ger riktiga strand vibbar. Ett måste!
Dead Prez ft. Jay-Z - Hell yeah (pimp the system) --> Inte den bästa versionen men antagligen mest partyvänlig.
De La Soul ft. Sean Paul - Shoomp --> Riktigt dragig låt som svänger ordentligt. Oroa dig inte, Sean Paul är bara med i refrängen.
D.I.T.C - Foundation --> Suverän låt, känns väldigt g-funk och svänger redigt.
D.I.T.C - Champange thoughts --> Inte lika bra som Foundation men bra, lite headbanger.
Consequence ft. Rhymefest - Yard 2 Yard --> Kanyes vapendragare går solo och går det bra, funkar på vilken fest som helst.
Busta Rhymes - Dangerous --> Flyter på fint och svänger den hel del.
Blackalicious - Green light --> Inte så snabb men svänger riktigt , lite funk
Biz Markie ft. Elephantman - Let me see you bounze --> Låter väldigt MTV reggae men Biz Markie höjer den en del, lär fungera utmärkt.
Lightheaded - Blink of an eye --> Mitt starkaste kort, kan inte misslyckas
Zion I ft. Talib Kweli - Temprature --> Kanske kan vara lite svår för vissa men underbar låt som förhoppningsvis funkar.
Onyx - Ghetto starz --> Klassiker som borde funka.

Det blev några stycken, vet inte om jag är helt rätt ute men du lär ha betydligt mycket roligare med dom här låtarna än 50 Cent, The Game och Eminem!

Ursprungligen av Arcane02:

Zion I ft. Talib Kweli - Temprature --> Kanske kan vara lite svår för vissa men underbar låt

word!

1
Bevaka tråden