Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slumpalgoritm?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet om Shuffle kör urval med eller utan återläggning? Jag har fått för mig att den tar låtarna i spellistan och skapar en slumpmässigt ordnad spellista. Detta gör att man kan hoppa fram och tillbaka i denna. Om man "trippelklickar" så slumpas en ny lista fram. En låt spelas bara en gång.

Men: min bättre hälft hävdar att hennes Shuffle har spelat samma låt ett par gånger, med bara typ 4 andra låtar mellan. Detta ska ha hänt flera gånger.

Så antingen fungerar våra två Shuffle, köpta med ett par veckors mellanrum, olika, eller så är det nåt vajsing på en av dem...

Kan efter lite experimenterande svara lite på min egen fråga... Det verkar som om Shuffle slumpar fram en lista och följer den. När den kommer till slutet på listan "återanvänder" den det första spåret och slumpar resten i ny ordning. Om man "trippelklickar" så får man en helt ny slumplista.

Men: när man stänger av min Shuffle och startar den igen så börjar den där jag slutade; om man stänger av min respektives så börjar den om listan... Nån som känner igen fenomenet? Jag utgår från att den förra varianten är den som det ska vara.

• Medlem
  • 2005-06-10 10:14

Min 512:a fungerar som din bättre hälfts, den kan gå tillbaka och upprepa samma låt som den spelade tre låtar innan. Jag har också funderat på hur det där går till

Ursprungligen av dopi:

Min 512:a fungerar som din bättre hälfts, den kan gå tillbaka och upprepa samma låt som den spelade tre låtar innan. Jag har också funderat på hur det där går till

Lite irriterande är det i alla fall... Tänker se till att hon byter den innan den tjänar som underhållning i bilen under semestern

1
Bevaka tråden