Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

kan inte handla!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mark
  • 2005-06-02 20:07

igår när jag skulle köpa mig en skiva så gick det inte, det står att mitt konto har blivit ändrat, då måste jag godkänna mitt kort igen,
så jag slår in kort nr, men icke det funkar inte.
Jag har handlat skivor innan.
Är det någon som kan hjälpa mig?

Ursprungligen av Mr M:

igår när jag skulle köpa mig en skiva så gick det inte, det står att mitt konto har blivit ändrat, då måste jag godkänna mitt kort igen,
så jag slår in kort nr, men icke det funkar inte.
Jag har handlat skivor innan.
Är det någon som kan hjälpa mig?

Jag hade samma fel, och det var inte förän jag bytte kortnummer som det gick att hadla igen. Tur man hade FSB's E-kort.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-03 17:42

Jag hade samma problem men det löste sig genom att jag skrev om mitt postnummer (!), alla fem siffror ska inte stå i rad, det ska vara tre, mellanslag, två siffror och då funkade det igen. Sjukt irriterande fel som det inte finns någon info om någonstans men det löste mitt problem (och av andra forum att döma har det löst problemet för många andra som också haft samma problem),

Ursprungligen av Ronta:

Jag hade samma problem men det löste sig genom att jag skrev om mitt postnummer (!), alla fem siffror ska inte stå i rad, det ska vara tre, mellanslag, två siffror och då funkade det igen. Sjukt irriterande fel som det inte finns någon info om någonstans men det löste mitt problem (och av andra forum att döma har det löst problemet för många andra som också haft samma problem),

tack för tipset!!! jag hade samma problem, men ändrade postnumret, jäkligt märkligt att de inte fixar detta problem. känns som dom tappar massa försäljning, har hört från flera som inte fattar vad som är fel

  • Oregistrerad
  • 2005-06-09 16:25
Ursprungligen av andersl:

tack för tipset!!! jag hade samma problem, men ändrade postnumret, jäkligt märkligt att de inte fixar detta problem. känns som dom tappar massa försäljning, har hört från flera som inte fattar vad som är fel

Har samma problem... skall testa er lösning... *testar* JO det funka!

Det idiotiska är ju att "felet" med ihopskriven postnummer kommer av att jag nyss spenderat en stor del av skatteåterbäringen i Apple Store där det tydligen går alldeles utmärkt med ihopskriven postnummer. Något så urbota dumt!

Något ännu mer störande är att det krävs att man anlitar en dektektivbyrå för att få kontakt med någon på Apple, är ju helt omöjligt att hitta någon epostadress på deras sajter, lyckades efter många om och men hitta mig till ett formulär men skiten vägrade acceptera mitt Apple-ID.

Men #&&#!!!"&"&"&!!! så irriterande! Man får lust att göra dumma saker med en ipod och steve jobs bakdel...

Guu va underbart det är med ipod.se + alla andra forum. Man hittar alltid lösningar eller kommer fram till olika lösningar.

Hade samma problem som alla er, nytt konto nr och ihop skrivet postnr... men nu löste sig allt via den här tråden. Tack!

Ursprungligen av G.Lindqvist:

Guu va underbart det är med ipod.se + alla andra forum. Man hittar alltid lösningar eller kommer fram till olika lösningar.

Hade samma problem som alla er, nytt konto nr och ihop skrivet postnr... men nu löste sig allt via den här tråden. Tack!

Kul att vi kunde hjälpa, och skönt med en besökare som söker... för oftast så finner man

1
Bevaka tråden