Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

extern playlist från iTunes

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle vilja ha en playlist från min iPod som jag kan tex skicka till vänner och bekanta. Verkar inte finnas en sån funktion i iTunes? Dvs vill ha den som textformat.

  • Medlem
  • 2005-06-14 22:29

Har du provat file->export song list... och file->import... i iTunes? Det ser ut som om man kan importera/exportera text eller xml filer.

Jo jag såg det men hur öppnar man xml? Har provat allt möjligt men utan något lyckat resultat.

  • Medlem
  • 2005-06-15 11:59

Jag tänkte att du skulle prova spara som txt istället för xml.

Prova file->export song list..., när save as dialogrutan kommer upp kan du välja mellan txt och xml i fältet save as type

Jag kan inte välja mellan txt och xml när jag sprar. provade skriv .txt men det blir inga låtar utan massa text bara. Säker på att du kan välja mellan txt och xml?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-06-15 18:45

Om du har ett kalkylprogram (t.ex. Excel) så kan du markera alla låtar i spellistan, kopiera och klistra in till det programmet. Sedan kan du spara i valfritt format.

Ursprungligen av Spyder:

Om du har ett kalkylprogram (t.ex. Excel) så kan du markera alla låtar i spellistan, kopiera och klistra in till det programmet. Sedan kan du spara i valfritt format.

Tack, där satt det:D

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-06-15 22:07

sällan som det enklaste möjliga är det rätta. man blir lika överraskad varje gång

.xml kan du öppna med t.ex. internet explorer

Ursprungligen av Olof Wahlberg:

.xml kan du öppna med t.ex. internet explorer

Det är väl så närma ett standard filformat som finns på alla plattfrormar som man kan komma...

Ursprungligen av Olof Wahlberg:

.xml kan du öppna med t.ex. internet explorer

Nej det kan jag inte

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-06-16 17:31

inte jag heller, av någon anledning. såg bara kodstrukturen.

1
Bevaka tråden