Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nyköpt Ipod Mini, 10min formatering+ normalt?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-06-15 17:53

Köpte min första Ipod idag, en ipod mini, och är väldigt imponerad än så länge..

Gjorde ett misstag att ansluta Ipoden och låta datorn installera den före mjukvara var installerad, Itunes var installerat visserligen.

Jag tog ur den, lät mjukvaran installeras och under den installationen så fråga den efter min ipod. Jag plugga i den..efter någon minut kom den fram till att den skulle formateras.

redan då fick jag en vibb av att det går oerhört långsamt..

Så nu håller den på och formateras..'väntar på ipod...' och en blå tabell nedanför som börjar om på nytt hela tiden.

Lite mer än 10min har de gått (andra försöket) vad är fel? Åker till thailand imorn ;/ de här suger..

Prövat med att starta om datorn och din ipod? Tycker synd om dig...
Fast.. Du kan byta den, bara ring Apple så, men jag tycker synd om dig eftersom du kommer _kanske_ inte ha chansen till att ta med den imorgon till Thailand, hoppas allt ordnar sig.

• Medlem
  • 2005-06-15 18:06

Så det är inte normalt att det tar så lång tid?

Ok då prövar jag en omstart.

Om inte så ska jag försöka radera alla spår av ipod installation på datorn, hur man nu gör de ;0)

Och sen pröva om i korrekta faser...

tack!

• Medlem
  • 2005-06-15 18:16

Provat köra en återställning? Starta iPod Updater som följde med din iPod och klicka på Återställ. Det kanske kan hjälpa dig?

• Medlem
  • 2005-06-15 18:29

Laddade ner ipod updater och iconen av en vanlig IPOD finns där, fast ingen av knapparna går trycka på..

Jag kan formatera enheten i windows märkte jag, ska jag göra det?

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-06-15 18:43

Nej, du ska inte låta Windows formattera den. Det är iPod updater du ska använda.

• Medlem
  • 2005-06-15 18:46

Har laddat ner Ipod Updater, installerat och kan inte använda det - på något sätt.

Har prövat 4 olika USB portar nu..

Usch vad _Tråkigt_.

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-06-15 20:16

Har du testat att starta om iPoden? (håll ner play/pause och menu tills den startar om)

Om inte det hjälper kan du testa att starta om den, och när Apple-loggan kommer upp, håll ner Previous/Rewind- och Next/Fast-forward-knapparna (de två yttre knapparna) tills att FireWire-symbolen syns.

Lycka till!

Ursprungligen av Alexo:

Så nu håller den på och formateras..'väntar på ipod...' och en blå tabell nedanför som börjar om på nytt hela tiden.
Lite mer än 10min har de gått (andra försöket) vad är fel? Åker till thailand imorn ;/ de här suger..

Låt den stå och ladda batterierna en stund (halvtimma eller så) och prova sedan igen…
Vad du än gör så låt inte Win formatera den…

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-16 09:28
  • Oregistrerad
  • 2005-06-16 09:43

varför inte låta windows formatera den ? jag har nog gjort det nån gång, ingenting särskilt hände förutom att den formaterades som vanligt, men vad borde hända ?

Ursprungligen av Arnold:

varför inte låta windows formatera den ? jag har nog gjort det nån gång, ingenting särskilt hände förutom att den formaterades som vanligt, men vad borde hända ?

På nyare Win så är det jäklit lätt att man missar en av alla små options som måste stämma för att det skall bli FAT32 och inte (någon version av) NTFS, och missar man det och får NTFS så sitter man med skägget i brevlådan.
Det är mycket lättare att säga "låt bli" än att beskriva hur

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-06-16 10:18

Det som händer är att mjukvaran som styr iPoden försvinner. Du måste m.a.o. ändå köra Uppdateraren för att kunna använda iPoden som vanligt igen, och då kan man lika gärna göra en återställning direkt.

Men Windows-formatteringen förstör ju inte iPoden eller så, det är bara en onödig omväg.

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-06-16 10:19

Alexo, skriv gärna och berätta hur det gick när du kommit tillbaka från Thailand!

1
Bevaka tråden