Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sorteringsprogram

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-06-13 12:32

Hej!

Undrar om någon skulle kunna tippsa om ett bra program som kan organisera MP3filer. Jag har börjat komma upp i 70 GB musik nu (tror säkert att det finns folk som har mer) och det börjar bli lite jobbigt att hålla koll på allt.

Jag undrar om det finns något program som sorterar musiken i mappar, där varje mapp är döpt efter artisten och undermapparna i den mappen efter album. Det vore bra om det också fanns ett program som smidigt fixar taggarna på filerna. Det är jättejobbigt när man laddat ner ett album som inte är taggat ordentligt och man måste göra detta i Itunes. Finns det kanske något program som kan tagga om filer automatiskt?

tack tack

//Eric

• Medlem
  • 2005-06-16 19:31

finns flera program ...jag använder mig utav tag&rename ...om skivan finns i en internet databas så får du allt automatisk..annars får du skriva in själv tyvärr...själv letar efter ett program som sorterar /skapar artistmappar..iTunes gör ju som du säger artist mappar och sedan skivmappar..men jag vill bara ha artistmappar

Finns det något program som jag på ett lätt sätt kan ta bort siffror framför artister och låtar?
tex ifall det står 103Scooter - Friends.mp3 och på 200 filer till.

Först å främst när det gäller filnamn men även id3 vore skönt att ändra.

1
Bevaka tråden