Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteriproblem

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en iPod mini som har uppfört sig väldigt konstigt en längre tid nu. Jag laddar den hela nätterna för att sedan dagen därpå lyssnat på den i kanske högst 2 timmar innan den dör pga. att batteriet är slut. Låter jag den vara avslagen några timmar sedan så går den igång och kan spela en halvtimme till innan den dör igen.
Är det inte utlovat 8 timmars batteritid på mini? Jag skickade iväg den till Apple men fick tillbaka den med svaret att den fortfarande går att använda. Ska jag nöja mig med att den går att använda bara och inte få den utlovade batteritiden? Har trots allt köpt den när den var ny här i Sverige för ett saftigt pris, känns lite som bortkastade pengar nu.

Någon som har haft samma problem, och vad kan jag göra åt detta?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-06-17 08:33

Är garantin kvar så ska du naturligtvis inte nöja dig med att den "går att använda". Men om du inte har garanti kvar på den så är det nog värre, kanske läge att byta batteri (har dock ingen koll på hur det fungerar på en mini).

Ursprungligen av Spyder:

Är garantin kvar så ska du naturligtvis inte nöja dig med att den "går att använda". Men om du inte har garanti kvar på den så är det nog värre, kanske läge att byta batteri (har dock ingen koll på hur det fungerar på en mini).

Garantin är kvar i några månader till. Är det bättre att ringa och föklara problemet för när jag skickade den så fick jag endast beskriva felet med 50 ord eller nåt sånt. Då kanske de inte förstod helt.
Tror du det funkar bättre?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-18 23:44

all felanmälan görs via internet.

Ursprungligen av xtrem:

all felanmälan görs via internet.

ja men det blir rätt svårt att beskriva felet på endast 50 ord.

Om du laddar ipoden via en dator som är xp dator så kan det vara att dem brukar gå i viloläge rätt snabbt om man inte kör (rör på musen) och när datorn är i viloläge så laddas inte ipoden. Men det kan ju också vara ett fel du får väl testa.

Ursprungligen av anonym111:

Om du laddar ipoden via en dator som är xp dator så kan det vara att dem brukar gå i viloläge rätt snabbt om man inte kör (rör på musen) och när datorn är i viloläge så laddas inte ipoden. Men det kan ju också vara ett fel du får väl testa.

Jag laddar den via väguttaget, är det felet?

använder du orginal laddaren från apple?

annars kan det vara att om du använder en annan variant (ej från apple) så kan den ladda ipoden mycket mindre än orginal.

Ursprungligen av bricla:

Är det inte utlovat 8 timmars batteritid på mini? Jag skickade iväg den till Apple men fick

Nej det fula är att dom lovar upp till 8h batteritid

1
Bevaka tråden