Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med Ipod

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har köpt en ipod , styrhjulet har slutat att fungera , det går att komma in i huvudmenyn men mer kan man inte göra med den, jag behöver hjälp med den kan det vara nått fel med styrhjulet eller är det så att den har låst sig.......
Skicka gärna email o förklara lite mer mentimenti@hotmail.com

ps. det kan vara mycket möjlig att någon har trampat på den för det var några barn lekte i rumet ... nu är jag inte säkert om det kan vara nått annat eller var det kan vara .. hur som helst klickhjulet fungerar inte , försökte att reset genom att hålla Menu och play knappen samtidig men händer ingeting .... behöver så gärna hjälp , eventuellt nån som kan laga ipod (för jag har ingen garanti till den )...

Låter som om du inte har gjort en korrekt reset. För ipoden till låst läge, lås upp den. Därefter håller du in pause/play och menu-knappen i ~5sek...

Har försökt flera gånger i rad om och om men det händer ingeting ..... vad kan jag göra mer

Det finns en annan typ av reset som är "hårdare". Läs i manualen för denna... vet inte riktigt hur man gör, aldrig behövt vidta den åtgärden.

Nån som vet eller kan hjälpa mig med den hårdare sättet till reset ... än den med munu och play knappen ......

Och nån som vet nån som kan lagga den eventuellt om den är skadad för jag har ingen garanti i den , det med styhjulet .....

Vet inte exakt vad kan det vara för fel

Vad kan jag göra mer , klickhjulet reagerar inte ner jag kommer in i menyn , försökte o göra Reset i den med utan o lyckas vad kan jag göra mer ... hjälp

Sätt in ipoden i datorn och gå in på ipod updater.... sedan "resetar" du till fabriksinställningen!

Ursprungligen av Tornado:

Vad kan jag göra mer , klickhjulet reagerar inte ner jag kommer in i menyn , försökte o göra Reset i den med utan o lyckas vad kan jag göra mer ... hjälp

1
Bevaka tråden