Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gammal itunes + ny ipod?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-06-23 22:26

Jag har sedan länge haft itunes som spelare (utan att äga en ipod), men nu har jag skaffat mig en ny fin ipod mini och vill få kontakt med min gamla itunes (och alltså inte börja om från början med en ny (eftersom jag har min itunes kopplad till audioscrobbler.com och jag tror att all information på scrobbler kommer gå förlorad om jga nu byter till en "ny" itunes?).

Så min fråga är: kan man koppla den befintliga itunes till en nya ipod? OCH hur gör man det?

• Medlem
  • Sundbyberg
  • 2005-06-24 13:35
Ursprungligen av Nooo:

Jag har sedan länge haft itunes som spelare (utan att äga en ipod), men nu har jag skaffat mig en ny fin ipod mini och vill få kontakt med min gamla itunes (och alltså inte börja om från början med en ny (eftersom jag har min itunes kopplad till audioscrobbler.com och jag tror att all information på scrobbler kommer gå förlorad om jga nu byter till en "ny" itunes?).

Så min fråga är: kan man koppla den befintliga itunes till en nya ipod? OCH hur gör man det?

Jag tror det ska gå att uppdatera iTunes utan att behöva förlora information. men jag vet inte vad är audioscrobbler.com?

• Medlem
  • Sundbyberg
  • 2005-06-24 13:45

jag har precis kollat vad audioscrobbler är och det ska funka med nya iTunes om ja har fattat rätt så är det bara ladda hem ett plugin o så ska de funka som de har gjort förut för din information sparas ju på internet så du bara loggar in med ditt gamla användarnamn o lösenord. ja kan ha fattat heltfel men ja tror inte det ska vara något problem

Ursprungligen av mao_z:

jag har precis kollat vad audioscrobbler är och det ska funka med nya iTunes om ja har fattat rätt så är det bara ladda hem ett plugin o så ska de funka som de har gjort förut för din information sparas ju på internet så du bara loggar in med ditt gamla användarnamn o lösenord. ja kan ha fattat heltfel men ja tror inte det ska vara något problem

Du har fattat helt rätt! Informationen på audioscrobbler finns lagrad i deras databas, och den försvinner inte om man installerar nyare itunes, eller byter till annan spelare för den delen. Enda sättet att ta bort den informationen är att logga in på www.audioscrobbler.com, där finns det en funktion för att ta bort all information om musiken man har lyssnat på, om man nu skulle vilja göra det.

Nooo: Det ska inte vara några problem att uppdatera till nyare itunes. Jag har gjort det någon gång, och biblioteket fanns där precis som det var innan uppdateringen! Även audioscrobbler-pluginen fanns kvar om jag inte missminner mig helt.

• Medlem
  • 2005-10-03 18:41

Samma fråga...

Upprepar föregående talares fråga eftersom inget svar behandlade just den: Går det att koppla en Ny Ipod till en gammal version av ITunes?

/boven

Ursprungligen av Nooo:

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-10-03 19:23

Vet inte hur det är med den senaste generationens iPods, men jag kör min 3G iPod på en äldre iTunes emellanåt (har dock inte koll på versionsnumret). Det är väl bara att testa, jag har svårt att tänka mig att det skulle hända nåt med iPoden.

1
Bevaka tråden