Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur fungerar iPod service?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min hörlurskontakt i ipoden har börjat glappa efter endast 3 månaders försiktigt användande. Gick in på Apples produktservice på nätet för att anmäla skadan. Kunde inte välja alternativet att det var fel inne i självaste ipoden utan var tvungen att välja något annat. Valde då alternativet att det var fel på hörluren och är nu rädd att jag endast ska få en ny hörlur vilket inte kommer reparera skadan.
Är det någon som har erfarenhet av att reparera en sån här skada? Någon som vet hur jag ska gå till väga ifall det endast kommer en ny hörlur?

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2005-06-26 16:01

Ring till apple istället mkt lättare att prata med dom o se vad dom säjer. eftersom du har varit rädd om den och inte skadat den själv på något sätt så borde det gå på garantin.

Testa att ring

Tack för svaret!
Jag tror att jag möjligen kommer få en ny hörlur levererad ganska snart, samtidigt tror/hoppas jag att jag får en låda som jag kan skicka in min ipod med för reparation. Tänker då skicka ipoden och samtidigt returnera hörluren som jag inte behöver. Borde nog ringa Apple också bara för att kolla.

Berätta gärna hur det gick!

Berätta gärna hur det gick!
Det är intressant att veta!
Hoppas allt går bra för dig!

Har nu ringt Apple Support för att få det bekräftat att jag kan skicka min ipod i det bifogade paketet som de skickar till mig. Blev lätt överraskad av att hamna i Cork på Irland och deras internationella support. Varning! Se till att ni kan formulera erat tekniska ärende på engelska. Irländskan är dessutom inte så lätt att förstå i början.
De bekräftade att jag kan skicka in ipoden till dem och antagligen så får jag en ny i ersättning. Hoppas allt går så smidigt som de säger. Jag kommer uppdatera denna tråd tills allt löst sig.

1
Bevaka tråden