Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tyst ipod mini! (Hjälp!)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja.

Jag har nu stött emot ett av de större problemen i mitt liv. Min ipod har blivit tyst. Jag satt på tåget mellan göteborg och stockholm och lyssnade som vanligt på mycket bra musik, då jag tappade en flaska vatten. Jag reste mig upp och fångade flaska men lyckades i samma veva ha ner min ipod från sätet. (fallhöjd ca 35-40cm?) Jag blev livrädd och struntade i vattenflaskan och koncentrerade mig på ipoden.

Jag tog upp den och den surrade på som vanligt i displayen, men mina hörlurar hade åkt ur. När jag satte tillbaka dem kom inget ljud. Inget ljud alls. Jag har rebootat och dockat den med datorn åtskilliga gånger men den är fortfarande helt tyst.

Vad gör jag i ett sånt här läge?

Tilläggas ska att menyer och dyl. fungerar precis som de ska. Ipoded är även den helt intakt på utsidan, inga bucklor/repor eller måt sånt. Bara den där hemska tystnaden

Prövat att lyssna med ett annat par hörlurar? Kan ju trots allt vara så att det hänt något med hörlurarna

Ursprungligen av relax_:

Tja.

Jag har nu stött emot ett av de större problemen i mitt liv. Min ipod har blivit tyst. Jag satt på tåget mellan göteborg och stockholm och lyssnade som vanligt på mycket bra musik, då jag tappade en flaska vatten. Jag reste mig upp och fångade flaska men lyckades i samma veva ha ner min ipod från sätet. (fallhöjd ca 35-40cm?) Jag blev livrädd och struntade i vattenflaskan och koncentrerade mig på ipoden.

Jag tog upp den och den surrade på som vanligt i displayen, men mina hörlurar hade åkt ur. När jag satte tillbaka dem kom inget ljud. Inget ljud alls. Jag har rebootat och dockat den med datorn åtskilliga gånger men den är fortfarande helt tyst.

Vad gör jag i ett sånt här läge?

klicka på play?

Nej, jag tror inte problemet är riktigt så simpelt. Hörlurarna är intakta och jag har även provat med ett par andra, ej apples. Jag tror nog snarare att problemet är i ipoden, antingen ett mjukvaruproblem eller ett hårdvaruproblem (hoppas inte!). Jag undrade bara om någon varit med om något likartat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-28 00:09
1
Bevaka tråden