Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USA-köpt iPod

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Tänkte be farsan köpa med en iPod mini hem från USA. Men sedan kom jag att tänka på att den kanske inte fungerar här i Sverige? Det kanske är olika portar/kontakter osv? Sen så kommer det väl inte heller att kunna ha texten på svenska? Vore snällt om någon kunde hjälpa mig!

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-06-28 17:47

köp en europeisk ac-adapter.

http://www.macoteket.se/product_list.jsp?group_id=361491&product_id=189261
eller
http://www.macoteket.se/product_list.jsp?group_id=361491&product_id=697260

manual på engelska är inga problem. spelaren är mycket simpel.
skulle det bli knöligt tror jag det finns svensk manual någonstans på apple.com

Ursprungligen av erik:

manual på engelska är inga problem. spelaren är mycket simpel.
skulle det bli knöligt tror jag det finns svensk manual någonstans på apple.com

Jag kan i alla fall bara hitta engelska manualer till de olika iPoddarna, men kanske ligger undangömt någonstans på hemsidan.

Syftade mest på texten i själva spelaren. kommer den att kunna ställas in till svenska?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-06-28 18:56
Ursprungligen av Big Danne:

Syftade mest på texten i själva spelaren. kommer den att kunna ställas in till svenska?

det är jag övertygad om. europeiska iPods går tex att ställa om till asiatiska lattjotecken, så nog lär man kunna köra svenska på en amerikansk.

Ursprungligen av erik:

det är jag övertygad om. europeiska iPods går tex att ställa om till asiatiska lattjotecken, så nog lär man kunna köra svenska på en amerikansk.

"lattjotecken"

Jag har en amerikansk Ipod mini så du kan vara lugn, det finns typ 30 språk bla. svenska och den funkar med svenksa grejor o allt.

Ok, tack så mycket!

Okej med USA-pod

Ursprungligen av Big Danne:

Hej! Tänkte be farsan köpa med en iPod mini hem från USA. Men sedan kom jag att tänka på att den kanske inte fungerar här i Sverige? Det kanske är olika portar/kontakter osv? Sen så kommer det väl inte heller att kunna ha texten på svenska? Vore snällt om någon kunde hjälpa mig!

Hej.
Jag har en Ipod mini som är köpt i USa i år och den fungerar hur bra som helst med min pc och Windows XP. INstruktionsboken är förstås på engelska, men annars är det lugnt.
Karamako

1
Bevaka tråden