Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låtar raderas Hjälp

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en shuffle som efter jag har lagt in låtar från cd på datorn och sen in på spelaren.
eftersom jag tar bort alla låtarna från datorn när jag är klar så blir det problem när jag sen vill byta ut lite låtar vid senare tillfälle för då raderar fanskapet alla låtar när jag kopplar in den och startar i tunes.
Hur fixar jag så att jag skälv kan bestämma vad som ska finnas kvar utan att behöva ha kvar en jävla massa låtar på datorn som tar upp plats ?

Tror att du måste stänga av autosynkningen, borde finnas någon inställning i fliken iPod i iTunes, kan dock inte säga någonting säkert eftersom jag inte äger någon iPod än.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-29 16:07
Ursprungligen av peppe4:

Har en shuffle som efter jag har lagt in låtar från cd på datorn och sen in på spelaren.
eftersom jag tar bort alla låtarna från datorn när jag är klar så blir det problem när jag sen vill byta ut lite låtar vid senare tillfälle för då raderar fanskapet alla låtar när jag kopplar in den och startar i tunes.
Hur fixar jag så att jag skälv kan bestämma vad som ska finnas kvar utan att behöva ha kvar en jävla massa låtar på datorn som tar upp plats ?

Jag vet inte om det här kan vara något, men när du ansluter din shuffle och markerar den i källistan så dyker lite alternativ upp längst ned i iTunes. Hos mig är checkboxen vid "Ersätt alla spår..." förbockad. Prova att ta bort bocken så borde rimligtvis iTunes lägga till låtar utan att skriva över de som redan finns i din shuffle.

Det kan vara så att iTunes bibliotek ändras efter att du slängt låtarna - finns de inte i iTunes så 'kan' de inte finnas i iPoden. Du får testa.

Lycka till.

1
Bevaka tråden