Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Längre batteritid på ny iPod mini?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte en mini för ca 1 år sedan och upptäcker nu att man lovar 18h driftstid, mot 12 eller likande när jag köpte min. Praktisk batteritid är snarare 4 timmar på min.

Kan man uppgradera batteriet, och då: var köper man det?

  • Medlem
  • 2005-06-30 00:30
Ursprungligen av Katapult:

Jag köpte en mini för ca 1 år sedan och upptäcker nu att man lovar 18h driftstid, mot 12 eller likande när jag köpte min. Praktisk batteritid är snarare 4 timmar på min.

Kan man uppgradera batteriet, och då: var köper man det?

Du skojjar mannan =/ jobbigt för dig. Jag köpte min iPod för 2 veckor sen i usa. Och lyssnade hela vägen hem typ. lite över 10 timmar lyssning, o jag hade massa batteri kvar när jag kom fram till arlanda.
Ledsen, osäker om man kan byta ut batteriet, e ju inbyggt så att säga =/

Det är flera saker som är utbytta i den nya generationens mini jämfört med den gamla, och den första, minin. Först är det batteriet som är starkare, sedan är det en mer strömsnål hårddisk och skärm (är inte helt säker på skärmen för tillfället) samt en helt ny processor (PP5022 jämfört med gamla PP5020. Så kort sagt, nej, det går inte att byta det gamla batteriet mot den nyas.

1
Bevaka tråden