Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är en ljudbok?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-02 23:20

Ljudböcker finner jag en flik i min iPOD, vad är det?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-07-02 23:26

säger inte namnet sig själv? inlästa böcker.

Ursprungligen av erik:

säger inte namnet sig själv? inlästa böcker.

Ursäkta mig,.....................

Om han eller hon nu undrar vad en ljudbok är,...är det så svårt att svara på det? Om du inte har någon lust att svara, så låt då istället bli. Alla här kanske inte har så stor livserfarenhet som du.

Om min 12 åriga dotter skulle våga sig på att fråga något hon inte vet, på det här forumet,.... skulle hon nog inte bli mer hjälpt av det svaret.

Till dig som undrade,...en ljudbok är när någon högläser en bok. Det började med att dom blinda fick tillgång till ljudböcker och ljudtidningar inlästa på kasetter för många år sedan, och senare på CD. Och nu i dessa MP3 tider börjar ljudböcker att bli väldigt upskattat för alla.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-03 23:51

Nu tar vi och lugnar ner oss.

Båda har en poäng.

Vi i team Ipod.se ser helst att folk använder SÖK mera, och ljudböcker tas upp i MÅNGA trådar.
men för det behöver man inte svara sarkastiskt.

men jag tror inte att erik menade något illa med sitt svar.

så till ALLA använd SÖK mera. inte bara här utan google.se och även susning.nu därefter kan man ställa sina frågor.

  • Medlem
  • 2005-07-04 09:03
Ursprungligen av xtrem:

Nu tar vi och lugnar ner oss.

Båda har en poäng.

Vi i team Ipod.se ser helst att folk använder SÖK mera, och ljudböcker tas upp i MÅNGA trådar.
men för det behöver man inte svara sarkastiskt.

men jag tror inte att erik menade något illa med sitt svar.

så till ALLA använd SÖK mera. inte bara här utan google.se och även susning.nu därefter kan man ställa sina frågor.

What about Wikipedia??

  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-04 10:59

Okej...
Den här diskussionen förtjänar egentligen inte ens att finnas till, men nu gör den det och jag tänker lägga mig i.
Eriks svar var lite kaxigt, det får jag hålla med om. Men ärligt talat så har han ju rätt. Ordet talar för sig själv.

Och du LaltroMondo...
du har inte särskilt höga tanlkar om din dotters intelligens va? En 12-åring borde kunna klura ut vad som menas bara genom att höra ordet.

Ursprungligen av jimmy.r:

Och du LaltroMondo...
du har inte särskilt höga tanlkar om din dotters intelligens va? En 12-åring borde kunna klura ut vad som menas bara genom att höra ordet.

Ehh....det jag menade var att generellt skall man inte tro att alla är så världsvana som man tror att man själv är. Det hade inget med just "Ljudbok" att göra.

Men tydligen finns det faktiskt några här som inte vet vad en ljudbok är.

Ett forum skall ju vara till för alla....världsvana såsom inte så världsvana.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-06 00:34

Vad jag egentligen menade med min fråga var att varför ens ha en flik för ljudböcker på sin iPOD, finns ju "knappt" några ljudböcker å vad lyssnar man på helst, en ljudbok eller musik?

Trodde det skulle vara något mer "avancerat" när den tog upp en hel flik på iPODen.

Sry om det var en onödig tråd men shit happends.

Ursprungligen av LaltroMondo:

Ehh....det jag menade var att generellt skall man inte tro att alla är så världsvana som man tror att man själv är. Det hade inget med just "Ljudbok" att göra.

Men tydligen finns det faktiskt några här som inte vet vad en ljudbok är.

Ett forum skall ju vara till för alla....världsvana såsom inte så världsvana.

Här var det moral!
:rolleyes:

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-07-04 16:20

äh, inte var jag kaxig. svaret var rakt och informativt

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-07-06 11:33

Det finns inga onödiga frågor, vet du!

Det finns nog ett flertal här på forumet som använder ljudböcker, och hade jag möjligheten (långa restider med buss/tåg el. likn) så skulle jag nog själv göra det.

1
Bevaka tråden