Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod Mini + Annan Reseladdare?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-07-07 13:17

Jag köpte en ipod mini igår, jag hade en Jens of Sweden mp-130 förut men tyckte den blev för liten så jag köpte en ipod. Nu till min fråga, med min gamla spelare så köpte jag också en reseladdare (http://www.jensofsweden.com/store/default2.asp?page=mp130), kan jag använda denna till min ipod också? Är det risk att ipoden skadas ifall jag försöker?

En annan sak, ipoden ska tydligen helst inte användas i temperaturer under 5 grader, för då töms batteriet snabbt eller något sånt. Hur gör man då på vintern? Man vill ju kunna gå ute och lyssna på musik. Är det bara så att betteriet töms snabbare just då, eller är det så att batteriet blir permanent sämre om man använder ipoden i kyla?

Lägg minin i vinterjackan, då blir det inte så kallt för den.

Har du ens tittat på din ipod?? Det finns ingen chans att du kan använda en JoS laddare till den.
På vintern har man den i en ficka, då blir den inte så kall.

Grattis till ditt ipodköp, jag är säker på att du kommer bli nöjd.

LOL!, samtidigt

  • Medlem
  • 2005-07-07 15:05
Ursprungligen av iAnton:

Har du ens tittat på din ipod?? Det finns ingen chans att du kan använda en JoS laddare till den.
På vintern har man den i en ficka, då blir den inte så kall.

Grattis till ditt ipodköp, jag är säker på att du kommer bli nöjd.

LOL!, samtidigt

Ja jag har tittat på den, så borta är jag inte. Alltså man får ju med en sladd som går från ipoden och in i datorns usb port, som man använder när man ska tanka över låtar eller ska ladda batteriet. På min laddare är det ju också ett usb uttag, så det _går_ helt klart att koppla in den i laddaren, jag har testat själv men inte satt i den i vägguttaget.

Det känns ju som det borde gå, eftersom laddaren är precis som en usb port på en data, jag bara undrar om någon vet något farligt med att koppla in den, så att jag inte råkar paja den.

Tack för svaren i alla fall.

  • Medlem
  • 2005-07-07 21:17

jag är inte så bra på detta men vad jag har läst tidigare så ska det gå att använda en jos-laddare till iPoden, men om man gör det tar det jätte lång tid att ladda den och om du spelar upp musik samtidigt laddas den inte alls. (jag har inte testat själv utan läst på hemsidan)

jag tror inte att den går sönder för jos-laddaren ger för lite ström om det varit tvärt om hade det nog inte varit så bra

  • Medlem
  • 2005-07-08 09:26

Den länken funkade ju dåligt...

  • Medlem
  • 2005-07-08 10:51

Nej, du kan inte länka till deras webshop, för efter en stunds inaktivitet blir man utloggad, och då funkar inte länken längre... tyvärr

Haha,jaja..Man lär sig nåt nytt varje dag Skulle länka till deras USB nätadapter

  • Medlem
  • 2005-07-08 13:55
Ursprungligen av femton:

Haha,jaja..Man lär sig nåt nytt varje dag Skulle länka till deras USB nätadapter

Det känns ju lite onödigt att köpa en ny USB-nätadapter när man redan har en, de borde väl fungera likadant egentligen. Jag har testat att koppla in den i vägguttaget och då kom den där lilla blixten fram som visar att ipoden laddas, så det funkar iaf, får hoppas att den inte laddar allt för segt om den nu laddar segare som Muppo sa.

Vad trevligt om det går, du får berätta hur det fungerar var också ägare utav en JOS MP-130 tills igår då jag köpte min iPod Mini och gav JOS:en till morsan och farsan, men jag hade också köpt reseladdare, skulle ju kunna använda den till iPoden tänkte jag så vill gärna veta hur det går för dig.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-07-11 14:16

Vad står det för siffror på laddaren? (V,W,mA etc.)

Jag skulle tro att det går utmärkt. Själv tog jag en batterieliminator (men 5v spänning) och lödde på en USB-hona och det fungerar. Din sak är ju samma (5v spänning ur en USB-hona),

Vad har orginal laddaren för specifikationer när det gäller (V,W,mA etc.)?

1
Bevaka tråden