Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Generation 5

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-07-06 13:03

Enligt en hemsida i tyskland som säljer ipods så kan du där köpa en ipod photo generation 5. Men vad jag har förstått så finns inte dessa till försäljning ännu??

Det är mystiskt men de säljer både photo 4 gen, och photo 5 gen.... priset är olika men jag kan inte direkt se några skillnader i de tekniska spec.

Dom finns inte alls rättare sagt, Apple har ju tagit bort hela Photo-serien från marknaden och har ju numera vanliga iPods med färgskärm.

• Medlem
  • 2005-07-06 13:08
Ursprungligen av Login_Here:

Dom finns inte alls rättare sagt, Apple har ju tagit bort hela Photo-serien från marknaden och har ju numera vanliga iPods med färgskärm.

Jojo, de har bytt namn till Ipod photo istället för Ipod Photo... men ändå? Hur kan de påstå att de har generation 5 spelare? De båda spelarna har exakt samma spec. men olika leveranstid, och olika pris.... mycket märkligt. Såvida det inte är ett fult knep av butiken?

• Medlem
  • 2005-07-06 13:29

Det var lite förvirring när Apple tog bort både photo-serien och vanliga 4G och ersatte dom med iPod med färgskärm, som är i princip identisk med photon förutom att det inte fanns en photo med 20GB lagringsutrymme. iPodlounge kallade till en början de nya för iPod 5G, men sedan Apple gått ut med att den nya modellen inte var 5G kallas den iPod med färgskärm på de flesta ställen.

Slutsats: Den tyska sidan säljer de nya iPod med färgskärm, med antingen 20 eller 60GB hårddisk.

• Medlem
  • 2005-07-06 13:51
Ursprungligen av Ello:

Det var lite förvirring när Apple tog bort både photo-serien och vanliga 4G och ersatte dom med iPod med färgskärm, som är i princip identisk med photon förutom att det inte fanns en photo med 20GB lagringsutrymme. iPodlounge kallade till en början de nya för iPod 5G, men sedan Apple gått ut med att den nya modellen inte var 5G kallas den iPod med färgskärm på de flesta ställen.

Slutsats: Den tyska sidan säljer de nya iPod med färgskärm, med antingen 20 eller 60GB hårddisk.

OK! Ja det är ju mycket man ska hänga med på... skumt bara att de har olika priser i så fall. För det är 60GB båda två.. haha, det skiljer flera hundra kronor! Synd om dem som köper den dyrare, men får exakt samma vara som om de hade köpt den billigare.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-07 19:37

Det finns ingen 5G. bara andra storlekar på iPod Photo (som inte heter photo längre, då 4G inte tillverkas längre)

• Medlem
  • 2005-07-08 08:52
Ursprungligen av xtrem:

Det finns ingen 5G. bara andra storlekar på iPod Photo (som inte heter photo längre, då 4G inte tillverkas längre)

Jag fick också mailsvar från den tyska webbutiken där de förklarar att det inte är någon annan skillnad än EAN-koden? Jaja, i vilket fall så var det samma spelare, trots detta har de olika priser. Något som de däremot inte kunde förklara.

Ursprungligen av bune:

Jag fick också mailsvar från den tyska webbutiken där de förklarar att det inte är någon annan skillnad än EAN-koden? Jaja, i vilket fall så var det samma spelare, trots detta har de olika priser. Något som de däremot inte kunde förklara.

Den första iPod 60GB med färgskärm som kom leverades med bl a docka och sladdar för att ansluta till tv-n. Det gör inte nuvarande modell. Kanske har de kvar den "gamla" modellen på lager fortfarande? Den hade ett högre pris nämligen.

• Medlem
  • 2005-07-08 15:10
Ursprungligen av Rickard A:

Den första iPod 60GB med färgskärm som kom leverades med bl a docka och sladdar för att ansluta till tv-n. Det gör inte nuvarande modell. Kanske har de kvar den "gamla" modellen på lager fortfarande? Den hade ett högre pris nämligen.

Mmm, så kan det vara.. men jag tror ändå att det blir en beställning från applestore.... jag vill ha lasergravyr!

1
Bevaka tråden