Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela av sig själv

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Min iPod mini börja spela låtar av sig själv. Det har hänt ett par gånger att jag har kommit till den och sett att den var mitt i en spellista. Inget jätteproblem eftersom den mest står i dockan den här tiden på året, men det kan bli problem när jag ska ha den med mig!
//Stefan

  • Oregistrerad
  • 2005-07-10 10:40

Du har kanske aktiverat alarmfunktionen av misstag?

Testa att använda knappen Hold...du har kanske råkat röra nåt...

  • Oregistrerad
  • 2005-07-18 12:56
Ursprungligen av Arlanda:

Hej!
Min iPod mini börja spela låtar av sig själv. Det har hänt ett par gånger att jag har kommit till den och sett att den var mitt i en spellista. Inget jätteproblem eftersom den mest står i dockan den här tiden på året, men det kan bli problem när jag ska ha den med mig!
//Stefan

Jag har samma problem. Jag har märkt att jag har väldigt dålig batteritid. Kan ha den fulladdad på måndagen, lyssnar på vägen till jobb, ca 40 min, och samma på vägen hem. I mitten av veckan är batteriet nästan slut.

Så en kväll förra veckan när jag lagt mig började det plötsligt lysa i hallen, då låg ipoden och spelade, och JA den stod på hold! Normalt har jag den i väskan så jag har inte sett detta innan. Igår så hörde jag något i väskan när jag skulle plocka upp en sak, då låg den jäkeln å spelade igen, återigen var hold på. Nu imorse när jag hade satt mig på bussen så pausade musiken plötsligt, tog upp ipoden (som stod på hold) då var den pausad och jag kunde starta musiken igen utan att flytta hold, däremot lyckade jag inte upprepa det en gång till.

Detta är antagligen förklaring till varför batteriet blivit dåligt så snabbt oftast utan att man använder ipoden. Funderar om man skall uppdatera ipoden, det kanske hjälper, eller skall man bara lämna in den kanske?

Börja med att uppdatera din iPod och kolla om du har satt på alarmet, kan vara något så enkelt.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-18 18:24
Ursprungligen av Login_Here:

Börja med att uppdatera din iPod och kolla om du har satt på alarmet, kan vara något så enkelt.

Skall göra det nu. Alarmet hade jag redan kollat så det inte var igång. På vägen hem kunde man ändra volymen fast den stod på hold så något mysko är det. Men det känns mer som en bugg än problem i hårdvaran. Det är inte glapp i holdkontakten för det har jag också suttit och testat.

Skulle ju vara väldigt konstigt att det var något med hårdvaran eftersom du kan ändra volymen då hold är på... Men om det inte fungerar att uppdatera iPoden så kan du ju försöka resetta den.

1
Bevaka tråden