Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tillbaka till automatisk synk -försvinner betyg, spellistor mm som skapats på ipoden?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Använder en laptop-pc med extern hd i kabinett, på vilken jag har mitt musikbibliotek. På resa kopplade jag över till manuell synk då jag inte hade externa hd:n med.

Nu vill jag gärna koppla över till automatisk synk igen... men varningen i iTunes lyder "Vill du aktivera automatisk uppdatering? Alla befintliga spår och spellistor på iPod-enheten kommer att ersättas med spår och spellistor från musikbiblioteket i iTunes."

Låter ödesdigert. Kommer alla on-the-golistor jag skapat att raderas? Alla betyg jag satt på iPoden?
Är det så illa, om man går tillbaka från manuell till auto-synk (är van vid Palm, som uppdaterar åt båda hållen vid synk)? Eller finns det någon smart work-around för detta?

Tacksam för all hjälp, då jag fastnat i vinkelvolten och inte vågar ta mig loss

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-07-11 05:57

jag är inte helt säker, men jag tror autosynk för iPod handlar om att iPoden rättar sig efter datorn, vilket borde göra att allt på iPoden som skiljer sig från det på datorn kommer gå förlorat.

Ursprungligen av erik:

jag är inte helt säker, men jag tror autosynk för iPod handlar om att iPoden rättar sig efter datorn, vilket borde göra att allt på iPoden som skiljer sig från det på datorn kommer gå förlorat.

jupp, det verkar inte bättre. Som nämnts tidigare här på ipod.se, och på iPodlounge, autosynken i iTunes är ganska rudimentärt utformad. Många röstar för att gå över till manuell, och kanske får det väl bli så tills det funkar bättre. Men jag gillar tanken på auto, vill så gärna...

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-07-11 11:49

måste säga att hos mig funkr det åt båda hållen, jag sätter ett betyg i iPoden och vips finns den också i iTunes efter automatisk syncning

Ursprungligen av Filip:

måste säga att hos mig funkr det åt båda hållen, jag sätter ett betyg i iPoden och vips finns den också i iTunes efter automatisk syncning

-men då hade du väl auto-synk redan innan? Eller var det alltså så att du gick från manuell till auto, och betygen följde med?

1
Bevaka tråden