Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Såhär för du in skivomslag i iPod

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det verkar som om många här på forumet inte får till det där med att lägga in bilder på skivomslagen i sin iPod. För mig har det dock inte varit några problem.

I iTunes:
Högerklicka (oops windows-uttryck) på den fil du vill lägga in ett skivomslag till, välj "visa info" och klicka sedan på "bildmaterial", sen är det bara att lägga till den bild du vill ha.
Inget extraprogram behövs alltså, inte för mig i alla fall!

Vore ju dock intressant att veta om det finns någon sida med en massa skivomslagsbilder eller om man måste använda sin scanner?

Ursprungligen av oskarrr:

Det verkar som om många här på forumet inte får till det där med att lägga in bilder på skivomslagen i sin iPod. För mig har det dock inte varit några problem.

I iTunes:
Högerklicka (oops windows-uttryck) på den fil du vill lägga in ett skivomslag till, välj "visa info" och klicka sedan på "bildmaterial", sen är det bara att lägga till den bild du vill ha.

Vore ju dock intressant att veta om det finns någon sida med en massa skivomslagsbilder eller om man måste använda sin scanner?

prova www.cdon.com vet ja!!! :rolleyes:

Ursprungligen av kaiko555:

prova www.cdon.com vet ja!!! :rolleyes:

Jo där finns ju många, men långifrån "alla"....Men ett sådant arkiv vore kanske olagligt? är väl copyright på sådana bilder likaväl som vanliga fotografier antar jag...

www.amazon.com
Det är en bästa sidan om du vill hitta skivomslag desutom är skivomslagen i en bra storlek, perfekt för att sätta in i ipoden.

• Medlem
  • 2005-03-24 19:40

Instämmer

Instämmer! Använder alltid amazon, och ifall omslaget inte skulle finnas där (svensk artist, t.ex.) brukar jag ta mig en sökning på www.Google.com eller www.Alltheweb.com , antingen vanlig sökning eller bildsökning.

/Hampus

• Medlem
  • 2005-07-14 00:56
Ursprungligen av homeboy87:

www.amazon.com
Det är en bästa sidan om du vill hitta skivomslag desutom är skivomslagen i en bra storlek, perfekt för att sätta in i ipoden.

Vad är egentligen den perfekta storleken på skivomslagsbilder för att de skall vara optimerade för visning i iPoden men inte stjäla för mycket diskutrymme?

Jag har hittat omslag till en hel del udda titlar (t.ex. 12"-singlar) på Discogs.com.

Ni som inte ser omslagen i iPoden, är detta alternativ förbockat i era inställningar i iTunes?

/Galex

Ursprungligen av Galex:

Vad är egentligen den perfekta storleken på skivomslagsbilder för att de skall vara optimerade för visning i iPoden men inte stjäla för mycket diskutrymme?

Jag har hittat omslag till en hel del udda titlar (t.ex. 12"-singlar) på Discogs.com.

Ni som inte ser omslagen i iPoden, är detta alternativ förbockat i era inställningar i iTunes?

/Galex

Yes.. Det är förbokat, ser nämligen några men inte alla. I den här trådentråden står det att en kille fick det att funka genom att uppdatera alla låtar, dvs klicka på dem. Provade det också utan framgång. Tycker det är skumt att jag får några men inte alla.

• Medlem
  • 2005-07-17 00:11
Ursprungligen av mastoj:

Yes.. Det är förbokat, ser nämligen några men inte alla. I den här trådentråden står det att en kille fick det att funka genom att uppdatera alla låtar, dvs klicka på dem. Provade det också utan framgång. Tycker det är skumt att jag får några men inte alla.

Killen var jag Men det är inte helt felsäkert. Jag får helt enkelt inte omslaget till Weezers Pinkerton att funka, till exempel. Det är omöjligt. Det kommer kanske att funka om jag formaterar, men jag orkar inte med allt jobb det skulle innebära... Tips, förutom formatering, är mycket välkomna.

Lite kasst av Apple att inte fixa detta, jag hoppades på iTunes 4.9/firmware 1.2, men nejdå.

Fast egentligen, vad ska man ha bilderna til? Sitter ni och tittar på dem då ni lyssnar? känns ju bara som att det drar onödig batterikraft att ha lyset på

Fast egentligen, vad ska man ha bilderna til? Sitter ni och tittar på dem då ni lyssnar? känns ju bara som att det drar onödig batterikraft att ha lyset på

Det är bara en skoj funktion desutom om man har en färgskärm så kan man lika gärna använda den. Att säga så där är samma sak som att säga att cdskivor inte borde ha några omslag alls. Men jag förstår vad du menar det drar batteri men inte så mycket om när man kör bildspel eller nåt.

• Medlem
  • 2005-03-24 22:21

[QUOTE="oskarrr"]
I iTunes:
[QUOTE]

Det skumma är att detta inte funkar för mig.... Jag har ju omslagen så att jag ser dem när jag spelar i Itunes, men de följer inte med till Poden Vilken version av Itunes har du?

Ursprungligen av dopi:

Vilken version av Itunes har du?

Senaste...

Finns, men eftersom omslagen är uppehovsrättskyddade är dessa sidor inte speciellt rumsrena ...

Går omslagen under samma skydd som en CD, eller räknas det som ett foto som du får använda för eget bruk (antar jag eftersom bilder tom kan publiceras på nätet)???

Hur gör man???

Har lagt till så jag ser bilden i iTunes, men i min ipod syns den inte när låtarna spelas som är associerade med bilden. Jag kan se bilden på iPoden om jag går genom photo menyn, men jag vill även se den när låten spelas...

Hur göra jag?

1
Bevaka tråden