Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Podcast-synkning

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill att min iPod tar bort de avsnitt som jag har lyssnat på. Har försökt som en tok att skapa en smart spellista som tar med genre=Podsändning och Spelningar=0.

Jag får bara med 2 av min 10 podsändningar och tar jag med spelningar=0 så kommer ingen med. Mycket underligt!

Kort sagt: Hur skapar jag en smart spellista som vid syncning tar bort de sändningar jag har lyssnat på och lägger till nya podsändningar?

  • Medlem
  • 2005-07-02 13:22

Under preferences->ipod->podcasts finns fältet "Update" där man kan välja "only unplayed episodes" . Funkar det?

Ursprungligen av heol:

Under preferences->ipod->podcasts finns fältet "Update" där man kan välja "only unplayed episodes" . Funkar det?

Det är väl vilka som ska hämtas ned?

Jag kor på min lösning så länge.

fråga

en fråga bara.. vad är podsändningar egenligen??

Ursprungligen av es02joro:

en fråga bara.. vad är podsändningar egenligen??

kolla här, http://sv.wikipedia.org/wiki/Podcasting

Jag kom på en lösning genom att läsa här:
http://discussions.info.apple.com/[email protected]@.68b33d47

Det verkar som att Podsändningar inte kommer in i biblioteket. Den enklaste lösningen var att dra in podsändningarna i biblioteket och sedan skapa en smart spellista.

Förhoppningsvis kommer funktionen för smarta spellistor till Podsändningar i kommade uppdateringar.

  • Medlem
  • 2005-10-30 12:21
Ursprungligen av Lahitraho:

Jag vill att min iPod tar bort de avsnitt som jag har lyssnat på. Har försökt som en tok att skapa en smart spellista som tar med genre=Podsändning och Spelningar=0.

Jag får bara med 2 av min 10 podsändningar och tar jag med spelningar=0 så kommer ingen med. Mycket underligt!

Kort sagt: Hur skapar jag en smart spellista som vid syncning tar bort de sändningar jag har lyssnat på och lägger till nya podsändningar?

I podcastmappen väljer du inställningar längs ner till höger, där kan du välja "behåll alla olyssnade avsnitt". Hoppas det hjälpte.

1
Bevaka tråden