Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

05-06-26 Uppdatering och iTunes 4.9

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare,
märkte att man kan ladda ner uppdatering till Ipod Mini genom den här nya 2005-06-26 Ipod uppdateringen. Men när jag skulle tanka hem från den svenska delen av www.apple.se så fick jag den gamla uppdateringen från 2005-03-23. Det spelar ingen roll eftersom jag snabbt hittade den engelska versionen. Men vad jag undrar över är när kommer den nya iTunes 4.9 (inte 4.8) kunna laddas ner på svenska, för att den som finns tillgänglig på www.apple.com/se är egentligen 4.8.0.3 versionen. Kan någon svara mig när den kommer att släppas på svenska (4.9)

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-06-30 21:40

ring/maila apple.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-01 01:07

De har tydligen klantat sig och skrivit att de där är ute och finns att ladda ner men glömt att stoppa in de nya filerna (jag fick fnatt och undrade vad tusan som hade hänt, jag laddade också ner de där från den svenska sidan). Ladda ner uppdateraren från www.apple.com (engelsk sida, men alla språk finns till den). Så kan du också ladda ner 4.9 där ifrån om du inte har några problem med att programmet då kommer att vara på engelska.

För min del spelar det ingen roll om det är på svenska eller engelska men när man väl har vant sig att ha iTunes på svenska då är det lite irriterande att man måste byta till engelska bara för att nån på apple har klantat till sig.

Förresten laddade ner den nya uppdateringen till IPod och efter att ha kört programmet stod det fortfarande att min Ipod Mini hade version 1.3 men enligt uppdateringen ska den vara 1.4. Har jag uppdaterat fel eller finns det flera pers med samma problem.

  • Medlem
  • Flen
  • 2005-07-02 00:16

Har PC. Kunde få ner & installera 4.9, men inte 0626... nåt fel med scriptbaserad installation...Jag provar igen.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-07-02 00:20

igår fick jag hem marsuppdateringen för firmware. när jag testade nu ikväll blev det dock rätt.
men inte tror jag att jag kommer använda mig av podcasts ändå.

Jag fick den rätta uppdateringen när jag gick via den engelska sidan (den svenska gav mig den gamla från 050323). Däremot lyckas jag inte uppdatera min iPod med den. Jag startar iPod Updater och får upp ett fint litet fönster (trevligt med lite mac-känsla så här på min pc) och det står att min iPod behöver uppdateras men jag kan inte välja uppdatera-knappen eftersom den är utgråad. Himla irriterande. Någon som vet vad att göra?

Ursprungligen av Signhild:

Jag fick den rätta uppdateringen när jag gick via den engelska sidan (den svenska gav mig den gamla från 050323). Däremot lyckas jag inte uppdatera min iPod med den. Jag startar iPod Updater och får upp ett fint litet fönster (trevligt med lite mac-känsla så här på min pc) och det står att min iPod behöver uppdateras men jag kan inte välja uppdatera-knappen eftersom den är utgråad. Himla irriterande. Någon som vet vad att göra?

Ladda ner från den engelska apple sidan, där fungerar det bättre

Ursprungligen av bengan_fbk:

Ladda ner från den engelska apple sidan, där fungerar det bättre

Det var precis det jag hade gjort, det var installationen av programvaran på iPoden jag hade problem med. Jag säger *hade* för jag har lyckats lösa problemet. Det var genom den gamla klassikern "starta om".

vill man ladda hem iTunes 4.9.0,17 på svenska till sin pc , men redan hunnit ladda den engelska versionen, får man rådet att gå in i kontrollpanelen och klicka på "lägga till och ta bort program". Om man rör iTunes där finns risk att musik går förlorad (tror jag). Bättre med systemåterställning. Start, alla program, tillbehör, systemverktyg, och systemåterställning. Där går ju att backa till en återställningspunkt. Datorn tar bara bort det som ändrats efter. De flesta känner kanske till detta, men jag fick lära mig detta av min support idag, så jag hoppas det kan va till nytta för någon annan oxå

  • Medlem
  • 2005-07-07 11:22

tack så mycket för alla svar satt själv i går kväll och hittade inget laddade ner uppdateringen 2 gånger (på den svenska sidan)
försöker med den engelska nu

Okej, nu är det så att denna uppdatering medförde sig ngt jag irriterar mig på. När man går igenom menyerna läggs nästa sida "över" den innan om ni förståre vad jag menar. Det är fortfarande så förutom när man väljer en låt då den bara byter utan att överlappa. Även när man backar ett snäpp men fortsätter man o backa överlappar som som vanligt. Svårt att förklara men det är irriterande :/

Nån som upplever samma sak eller vet hur man fixar det?

1
Bevaka tråden