Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1 års hålltid

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-07-17 16:53

är det sant att ipod mini håller i ca ett år och efter det så funkar den inte längre? har hört det från många!

  • Oregistrerad
  • 2005-07-17 17:02
Ursprungligen av Julien:

är det sant att ipod mini håller i ca ett år och efter det så funkar den inte längre? har hört det från många!

Japp, det finns en inbyggd timer som startar första gången man använder Minin och sedan går i 340 till 390 dagar. När tiden löpt ut förstörs Minin och går inte att använda längre.

:rolleyes:

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-07-17 17:03

låter inte så troligt. vad har du för källa till detta?
för en del verkar den dock inte hålla mer än ett par dagar pga ovarsamhet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-17 17:09

Ljung har helt rätt, när man lyssar på första låten efter 365 dagar så hör man isället för musik:

"This iPod will selfdestruct, and of course, Applel will disavow any knowledge of this action" och sedan pyser det ut grå rök ur den.

Ursprungligen av xtrem:

Ljung har helt rätt, när man lyssar på första låten efter 365 dagar så hör man isället för musik:

"This iPod will selfdestruct, and of course, Applel will disavow any knowledge of this action" och sedan pyser det ut grå rök ur den.

haha verkar lite konstigt :eek: men d skulle inte förvåna mej för då finns d ju ingen garanti kvar så man kan få en ny mini

  • Medlem
  • 2005-07-18 00:07
Ursprungligen av xtrem:

Ljung har helt rätt, när man lyssar på första låten efter 365 dagar så hör man isället för musik:

"This iPod will selfdestruct, and of course, Applel will disavow any knowledge of this action" och sedan pyser det ut grå rök ur den.

Om det råkar vara skottår då? Då har man ju en hel dag på sig att reklamera sin käresta?

  • Oregistrerad
  • 2005-07-18 11:10
Ursprungligen av xtrem:

Ljung har helt rätt, när man lyssar på första låten efter 365 dagar så hör man isället för musik:

"This iPod will selfdestruct, and of course, Applel will disavow any knowledge of this action" och sedan pyser det ut grå rök ur den.

Alla känner väl till att det är röken som får maskinerna att fungera?!??
Har den pyst ut måste maskinen få ny rök installerad...

HAHAHA..

Dina källor verkar högst kunniga inom elektronik!

är de bara jag eller var de mycke ironi i dom första inläggen?
kanske bara jag som är blåst som frågar..men varför skulel dom göra så, de finns ju ingen anledning?

haha, skulle de va sant vilket jag inte tror så är de ju sjukt.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-07-25 16:44
Ursprungligen av vorbis:

är de bara jag eller var de mycke ironi i dom första inläggen?
kanske bara jag som är blåst som frågar..men varför skulel dom göra så, de finns ju ingen anledning?

haha, skulle de va sant vilket jag inte tror så är de ju sjukt.

Givetvis flödar ironin. Jag tror trådskaparen syftar på batteriet i en iPod.

IPoden drivs av ett litium-jonbatteri. Med en normal användning av en iPod förväntas batteriet klara av Apples utlovade 18 timmar i ungefär ett år. Sedan försämras batteriets kapacitet men självklart kan man lyssna på musik, man måste bara ladda lite oftare.
Man kan dock lämna in sin iPod på service och få batteriet utbytt.

Det är alltså precis som med mobiltelefoner.

Det går också att byta batteriet själv om man har tid, tålamod och tål att det kanske blir något märke från att man öppnar iPoden.

1
Bevaka tråden