Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

fatal hårddiskkrash...

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

ja nu var det ju såhår..(lite smått pinsam tysnad)

Jag hade lånat farsans bil och i denna finns en liten magnet för att hålla mobiltelefoner på plats, jag satte då min ipod på denna och tänkte att i värsta fall raderas väl hårddisken.

allt fungerade strålande och jag lossade ipoden från magneten, jobbade en hel dag och skulle sedan åka hem igen, även denna gång satte jag ipoden på magneten, allt fungerade strålande igen...tills.....ja jag var väl en 10 minuter hemifrån när den bara frös. provade att resetta men allt jag får är en ledsen/död ipod symbol.... inte särskilt kul...

och ja, jag förbannar fortfarande mig själv för min dumdristighet...så nu blir det väl en ny ipod...ska prova att skicka iväg den på service först....

tänkte bara varna er andra så att ni inte gör om mitt misstag...håll alla starka magneter borta från era kära ipoddar!

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-07-18 22:41

det där med finelektronik och starka magneter säger väl sig själv

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93936
service med andra ord. om det går på garantin vetefanken.

  • Medlem
  • 2005-07-18 23:34
Ursprungligen av erik:

det där med finelektronik och starka magneter säger väl sig själv

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93936
service med andra ord. om det går på garantin vetefanken.

Med tanke på att hållaren var byggd för mobiltelefoner så är ju inte kopplingen "manget+elektronik=dåligt" självklar

  • Medlem
  • 2005-07-19 00:25

jo magnet+hårddisk=dåligt ;p

  • Medlem
  • 2005-07-19 00:27
Ursprungligen av ALF__:

jo magnet+hårddisk=dåligt ;p

Och precis alla ipod mini ägare förstår ju att det sitter en hårddisk i miniformat i sin spelare?

Ursprungligen av RaWeN:

Och precis alla ipod mini ägare förstår ju att det sitter en hårddisk i miniformat i sin spelare?

Förmodligen inte alla, men låt oss hoppas att de flesta vet, annars så får de väl lära sig det den hårda vägen (om de har "otur")

Ursprungligen av bengan_fbk:

Förmodligen inte alla, men låt oss hoppas att de flesta vet, annars så får de väl lära sig det den hårda vägen (om de har "otur")

Funkar det inte att bara flasha om den?
Om man drar magnet över en vanlig hdd så rensas den ju bara, eller har jag fel?

  • Medlem
  • 2005-07-19 23:14

har för mig att det brukar sitta ganska kraftiga magneter i hårddiskar, fast jag har säkert fel.

1
Bevaka tråden