Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod Mini krash

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-07-02 22:27

Mixtrade lite med ipodlinux, slutade med att ipoden la av. Nu visas bara apple-loggan.
Har provat o resetta den (både ifrån srv-menyn och genom menu+play-knapp) men problemet kvarstår. Ipoden upptäcks inte av datorn, och jag då inte heller återställa den.
Någon som har nått tips, så vorre jag otroligt tacksam! Annars blir det väl till o skicka på service.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-07-02 22:36

service låter dyrt iom att du lär ha bommat din garanti.

testa att köra diagnostic mode.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-02 22:39

diagnostic mode? alltså menu+select och sedan menu+rewind? vad ska man göra sen då?

  • Oregistrerad
  • 2005-07-17 23:39

Gjorde precis misstaget själv att mixtra med ipodlinux och min ipod mini och nu är den fast vid apple loggan :/

Jag kan köra diagnostics mode men det gör inte mycket nytta, min dator hittar inte ipoden för det.

Skulle vara mycket tacksam om någon hade något tips på hur jag ska kunna återställa min ipod igen..

  • Oregistrerad
  • 2005-07-17 23:50

Det ordnade sig!

Tryckte
Select+Menu -> Reset
efter det
Select+Play -> Disk Mode

Efter det så kunde jag återställa ipoden med iPod Updater.

  • Medlem
  • 2005-07-21 16:47

jag installerade precis ipodlinux med http://www.ipodlinux.org/forums/viewtopic.php?t=1942&highlight=mini+install+windows och jag kopplade loss den och ''linux koden''(?) svishade förbi och nu lyser bara displayen och datorn hittar inte ipoden, någon som har ett tips?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-07-21 16:51
Ursprungligen av fati:

jag installerade precis ipodlinux med http://www.ipodlinux.org/forums/viewtopic.php?t=1942&highlight=mini+install+windows och jag kopplade loss den och ''linux koden''(?) svishade förbi och nu lyser bara displayen och datorn hittar inte ipoden, någon som har ett tips?

vad händer när du gör en reset?

  • Medlem
  • 2005-07-21 17:00
Ursprungligen av erik:

vad händer när du gör en reset?

displayen blir helt vit, så det är ganska svårt att se.

  • Medlem
  • 2005-07-21 21:35

fixade sig självt :E

1
Bevaka tråden