Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pausas titt som tätt?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-07-24 19:48

Min iPod som jag tillförskaffade i början av Februari har de senaste månaderna börjat krångla lite. Den har en tendes att helt oprovocerat börja pausa mitt i låtarna titt som tätt. Ibland har jag inga problem alls, men när det väl börjar så håller det på ett tag tills det försvinner igen. Fattar inte vad det beror på, kan inte se någon logik mellan de gångerna som det händer.
Har för mig att det var andra som hade liknande problem. Vad kan detta bero på?
Funderar på att skicka in den på garanti, då min älskade fått en ful fläck och en del repor på skärmen, men är detta "fall" kvalificerat för garanti? Antar det, vet andra som kommit iväg med endel löjligare saker.
Men, om jag skulle skicka in den på garanti, hur lång tid skulle det ta att få tillbaka den? Ska åka till USA om knappt 3 veckor, tveksamt att man hinner få en ny om man skickar in den snabbt som attan nu?

Upplever du paus-problemet även när du har "hold" på?

Ursprungligen av p1ngu:

Men, om jag skulle skicka in den på garanti, hur lång tid skulle det ta att få tillbaka den? Ska åka till USA om knappt 3 veckor, tveksamt att man hinner få en ny om man skickar in den snabbt som attan nu?

För mig kom de och hämtade den dagen efter att jag anmälde felet. Efter ungefär 9-10 dagar (räknat med helg) kom de hem med den till min dörr.

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-07-24 22:56

har du provat med olika lurar?
en faktor skulle kunna vara att hörlurspluggen glappar, och iPoden därför tappar kontakten med den och pausar (som den automatiskt gör när man drar ur hörlurarna).
desto värre vore det om iPodhonan för lurarna är glapp - då är det garantiärende.

Har ett liknande problem med min ipod som införskaffades ny i mars. I mitt fall är det relativt sällan pausproblemet uppstår - men det uppstår tillsammans med glapp och det gör mig väldigt irriterad med tanke på att ipoden bara är 4 mån gammal!!
Jag har gått igenom proceduren med reklamation på supportsidan på webben - mottagande av paket med UPS - skicka iväg ipoden för reklamation med UPS. Men! Jag fick tillbaka den oreparerad eftersom de inte upptäckte något fel trots att det är det. De jävlarna! Så jag står här och vet ej fasen vad jag ska göra. En sak är dock säker. Apples support är skrämmande snabb.
Du har absolut inget att förlora på att lämna in en anmälan för reklamation. Du får ett paket med UPS efter ca 2 dagar som du sen skickar tillbaka direkt med ipoden i. Du borde hinna allt på 3 veckor.

-och ja, jag har prövat 3 olika lurar.

• Oregistrerad
  • 2005-07-25 03:56

Ja, problemet kvarstår när man har Hold på. Vad jag vet så är det samma problem oberoende hörlurar, nästan helt säker på det. Hm, får nog skicka in den då, är bara orolig att jag inte skulle hinna få tillbaka den innan jag åker iväg, vore jävligt bittert. 17-18 dagar känns precis på gränsen, men jag tror jag tar chansen.
Tror ni man får en med färgskärm om man får en ny? Nja, ganska otroligt tippar jag på. Tycker egentligen den ser ganska tråkig ut också.

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-07-25 05:44
Ursprungligen av p1ngu:

Ja, problemet kvarstår när man har Hold på. Vad jag vet så är det samma problem oberoende hörlurar, nästan helt säker på det. Hm, får nog skicka in den då, är bara orolig att jag inte skulle hinna få tillbaka den innan jag åker iväg, vore jävligt bittert. 17-18 dagar känns precis på gränsen, men jag tror jag tar chansen.
Tror ni man får en med färgskärm om man får en ny? Nja, ganska otroligt tippar jag på. Tycker egentligen den ser ganska tråkig ut också.

får du en ny får du mest troligt en likadan modell verkar det som.

• Medlem
  • 2005-07-26 14:44

Men det finns med andra ord ingen annan lösning på problemet än att skicka in den?

för min Ipod som jag införskaffade mig för en vecka har betet sig liknande under hela tiden men jag har iofs inte uppdaterat ipoden än och problemet kan ju ge med sig efter det med lite tur.

för jag skulle värkligen inte vilja skicka in den efter att bara haft den en vecka och sätt framemot att få den i två veckor det skulle kännas sjukt snopet.

Testa först att lyssna på musik med original lurarna. kvarstår problemet så är det bara att skicka in den.

• Medlem
  • 2005-08-05 14:55

Det måste juh gå att ta bort den auto pause funktionen på något sätt eller?

1
Bevaka tråden