Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod 5G

Tråden skapades och har fått 75 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Sökfunktion

Jag tycker faktiskt att de borde lägga till en sökfunktion, och en funktion så att om man lyssnar på en låt, skall man kunna trycka tre gånger på mittenknappen för att komma till hela albumet typ.

Fast det är ju bara vad jag tycker =D

Jag skulle vilja se en uppfräschning av menysystemet, gärna i OS X stil, typ som dockan lr så. Sen tillhör jag dom som skulle älska att få kolla på Vodcast och TV-program/serier i min iPod. Trådlös överföring skulle ju inte heller vara dumt. Men som vi vet så skyndar apple långsamt, så vi lär ju bara få se längre batteritid och större lagringkapaciet.

Jag kommer troligtivs sälja min iPod idag, detta för att jag vill ha den såld innan Apple släpper en ny. Nu blev jag erbjuden ett bra pris och då säljer jag helt enkelt. Tråkigt dock att jag troligtvis måste vänta till i höst på en ny iPod (kommer köpa G5). Funderar på om jag ska köpa en Shuffle och ha så länge eller om jag kanske ska köpa typ en 20GB så länge. Eller en ny 60GB då jag kan få hem en från USA billigare än vad jag sålde min för.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-20 12:19

hmm jag ska sälja min med, är bara funderas om man ska sälja alla tillbehör? Vet ju inte ifall de går att använda till den nya :/

Nu har jag sålt allting. Fick 4100kr för min 60gb (med tillbehören då den kostade 6200). Undra vad jag ska lyssna på innan G5 kommer :S

Ursprungligen av simon1583:

Nu har jag sålt allting. Fick 4100kr för min 60gb (med tillbehören då den kostade 6200). Undra vad jag ska lyssna på innan G5 kommer :S

Köp dig en mini under tiden. Om du letar riktigt noga så kan du säkert för en som kostar ungefär 1000kr.

Köp en laptop (om du inte redan har en), stoppa den i en ryggsäck, koppla in hörlurar i hörlursporten på laptopen och börja spela musik! Så enkelt är det

  • Oregistrerad
  • 2005-07-24 08:52

G4an kommer du bara kunna köpa från privatpersoner och vissa affärer men de försvinner därifrån tidsnog, Men självklart blir dom billigare minns att 3g blev billigare iom 4g men det var ju inga enorma skillnader. En prissänkning på 5G är nog ingen vidare idé för att apple brukar hålla på sina priser rätt hårt, de lär väl gå ner i pris när dom uppdaterar själva "kollektionen".

Man kan inte säga att apple minskat priset på 60gb från 6500 till 4200 eftersom det nu inte medföljer några tillbehör. Förut fick man docka, fodral, AV-kabel, firewiresladd. Så det har aldrig varit någon prissänkning.

Jag undrar också vad september kommer ifrån.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-26 15:26
Ursprungligen av simon1583:

Jag undrar också vad september kommer ifrån.

September kommer för att de är Apple Paris Expo då, annars blir det att vänta tills januari.

Kan någon ge mig en kort visning. När verkar iPod komma.
Kommer den att ha radio?
Vad kommer att vara bättre med den.
Jag funderar på att sälja min ipod 20 gb, med färgskärm, inköpt för en vecka sedan. Men med mitt namn ingraverat, så funderar på att slipa ytan med någon borste kan bli rätt fräckt, och skall försöka slipa bort namnet. Jag köte den för 3000. Vad tro rni att jag kan få för den nu?

Ursprungligen av Starfruit:

Kan någon ge mig en kort visning. När verkar iPod komma.
Kommer den att ha radio?
Vad kommer att vara bättre med den.
Jag funderar på att sälja min ipod 20 gb, med färgskärm, inköpt för en vecka sedan. Men med mitt namn ingraverat, så funderar på att slipa ytan med någon borste kan bli rätt fräckt, och skall försöka slipa bort namnet. Jag köte den för 3000. Vad tro rni att jag kan få för den nu?

Varför ska du sälja den? Det lär ju inte komma en ny iPod på ett tag. Eller ska du köpa Nano?

Själv har jag förtillfället en oanvänd iRiver H10 20GB, som jag försöker sälja. Funderar på om jag ska köpa en Nano i väntan på iPod G5, men det känns lite tungt då jag egentligen behöver 40gb.

Ursprungligen av simon1583:

Varför ska du sälja den? Det lär ju inte komma en ny iPod på ett tag. Eller ska du köpa Nano?

Själv har jag förtillfället en oanvänd iRiver H10 20GB, som jag försöker sälja. Funderar på om jag ska köpa en Nano i väntan på iPod G5, men det känns lite tungt då jag egentligen behöver 40gb.

Ja kanske en nano s länge tills den nya kommer. Men har ni någon info om den nya, eller det finns antaligen inte..

Ursprungligen av Starfruit:

Ja kanske en nano s länge tills den nya kommer. Men har ni någon info om den nya, eller det finns antaligen inte..

varför inte behålla irivern i väntan på G5? Inte nöjd med den eller?

iPod G4 har funnits väldigt länge nu och det är bara en tids fråga när när G5an kommer ut. Kanske innan julrushen, vem vet?

http://www.macrumors.com/pages/2005/07/20050718105536.shtml

Kanske blir en video iPod till hösten (ja, jag vet gammalt rykte)

Bevaka tråden