Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med att ladda!?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Min ipod vägrar att ladda upp sig genom usb-kabeln. När man kopplar i sladden så statar den upp och dör med en gång för de e så lite batteri. Den hinner inte att börja ladda. Hur ska jag göra?

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-08-02 21:44

kör med AC-adaptern och ladda genom trynet i väggen.

Ursprungligen av erik:

kör med AC-adaptern och ladda genom trynet i väggen.

Jag har tappat bort min AC-adapter tyvär så de går inte, men jag får väll köpa en ny snart.. Tills dess vore det trevligt med klite käräm i den.

Jag undrar också hur det är menat att man ska ladda sin iPod via USB när den blivit HELT urladdad och man inte har någon vägg-adapter.
Det kan väl inte vara så att det inte går att ladda den från noll via USB utan MÅSTE ha vägg-adapter för att få igång den?
Låter ju sjukt dåligt eftersom inte vägg-adapter följer med i startpaketet på många av de nya...

usb elleer väggen

vilket går snabbast? att ladda den via väggen eller via usb2. Har hört rykten om att de går snabbare att ladda den via usb. Men stämmer detta nogpon som vet??

  • Medlem
  • 2005-08-04 11:11

USB kan max mata ut 500mA (om iPoden är den enda enheten kopplad till samma rotnav), den externa laddaren ger 620mA. Det går alltså lite fortare att ladda med den externa laddaren.

har exakt samma problem som trådskaparen.. min ipod mini blev helt urladdad igår när jag var på gymmet, tänkte ladda den nu på morgonen innan jag drar till skolan. men neeeej, den vill inte börja ladda! den e helt död. och jag har min andra laddare utlånad, så jag kan bara ladda via usbn.. känns purket :/

1
Bevaka tråden