Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WMA-format i iTunes?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

CDON och såna sidor har ju börjat sälja enstaka låtar i WMA-formatet. Tycker det är ganska bra. Men stämmer det att iTunes och ipod inte stöder det formatet?

Ok, jag läste i lite gamla trådar så jag fattar bättre nu... Men går det inte att konvertera om dessa wma-filer till mp3 eller AAC?

Ursprungligen av hardrocker:

Ok, jag läste i lite gamla trådar så jag fattar bättre nu... Men går det inte att konvertera om dessa wma-filer till mp3 eller AAC?

Jo om de inte är "skyddade", är de det så kan man inte konvertera dem, men är de "oskyddade" så skan man kunna konvertera dessa i iTunes. Annars kan man bränna de låtar man har i WMA och sedan importera dessa igen i iTunes, men i ett annat format, t.ex. mp3 eller AAC

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-07 02:54
Ursprungligen av bengan_fbk:

Annars kan man bränna de låtar man har i WMA och sedan importera dessa igen i iTunes, men i ett annat format, t.ex. mp3 eller AAC

...med stor kvalitetsförlust som följd. Kaka på kaka så att säga eftersom man komprimerar från ett redan komprimerat format.

Ursprungligen av jimmy.r:

...med stor kvalitetsförlust som följd. Kaka på kaka så att säga eftersom man komprimerar från ett redan komprimerat format.

Absolut, men är det nödvändigt så går det att stå ut med "förlusten"

Ursprungligen av hardrocker:

CDON och såna sidor har ju börjat sälja enstaka låtar i WMA-formatet. Tycker det är ganska bra. Men stämmer det att iTunes och ipod inte stöder det formatet?

köp i itms?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-08-07 13:37

nödalternativet är väl att komprimera till apple lossless (för det borde väl gå?) eller wav.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-08 05:32

Ett enklare sätt är att använda programmet "EasyWMA" som konverterar diretkt från WMA till MP3. Vet inte om slutresultatet blir bättre rent kvalitetsmässigt, men man slipper omvägen att bränna en CD och importera den igen.

1
Bevaka tråden