Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Värdelöst Apple skit, mini'n har hängt sig

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-08-08 23:45

Mm
Fick Ipoden för kanske 3-4 dagar sen.
La in musik genom iTunes dock bara kanske 1,5 gb och lät den laddas en lång stund
10 timmar +
Så nu tänkte jag att jag ville utnyttja hela Ipodens potential, rensade musiken från Ipoden genom att göra en reset.

Så nu tar jag musik mappen och lägger i Itunes library den ligger på 4,5 gb så jag tar bort cirka en gigg av skit musik.
Mixtrar lite och lägger in musiken på Ipoden och det står att den hanterar låt "65 av 668 Ph - Clutch" (typ).

Sen står det efter ett tag "Ipod har uppdaterats" lr vad det står~~
Men "Do not disconnect" grejen är fortfarande kvar på display'en.
Tänker inte mer på det utan lägger den på databurken så den får göra sin buisness.
Kollar i Ipod delen i itunes och ser att det bara ligger 156 låtar i den.
Försöker med att ta eject ipod men funkar inte, klickar på ta bort saken säkert grejen.
Fortfarande "Do not disconnect"

Disconnectar iallfall och nu har den "låst" sig (?).
Provar att sätta in den igen men då kommer det upp en liten ruta "En USB-enhet känns inte igen.
En av de USB-enheter som är anslutna till datorn funkar inte korrekt."~~
Går inte att reseta den då det står "Sätt i Ipod".

Hur ska jag göra?

EDIT kommer på kaffebjudningen hon med: Var inte svårare än att ta hold grejen fram och tillbacka sen menu plus den runda.

Håll in menu + Select (mitten knappen) en längre stund så startar iPod om sig.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-09 17:33

Värdelöst Apple-skit?!
Snarare skit bakom spakarna...

Ursprungligen av jimmy.r:

Värdelöst Apple-skit?!
Snarare skit bakom spakarna...

Komigen nu, ska man behöva sjunka så lågt?
skippa personangreppen, tack!

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-10 12:26
Ursprungligen av minipod:

Komigen nu, ska man behöva sjunka så lågt?
skippa personangreppen, tack!

Inget personangrepp, snarare ett konstaterande som råkade hamna i denna tråd efter att ha läst åtskilliga liknande trådar.
Trådar där det är uppenbart att det snarare handlar om total okunnighet och ovilja att läsa manualen(!) istället för att bara slänga iväg en onödig fråga, utan att söka först, här på forumet.

Det riktigt sorgliga är ju att personen i fråga löste problemet själv ca. en timme senare. Nödvändigt då att skriva att det är "värdelöst Apple skit" när det till 100% beror på det jag just skrev.

  • Medlem
  • 2005-08-09 17:50

Istället för att sitta och skriva här i där problemet är löst så kan ni väl hjälpa mig med mitt andra problem?
Som jag tvivlar på att någonting annat än itunes är skyldiga till.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-13 09:34

1. lär dig skillnad mellan en reset och en restore (återställning)
2. starta om datorn, gör en reset på ipoden (http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=11094)
3. om den fortfarande inte dyker upp i windows testa med en annan dator

1
Bevaka tråden