Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tullen för Itrip mini

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Har funderat på att importera en Itrip Mini från USA, men har funderat om det inte blir dyrare pågrund utav tullavgift och sånt.
Är det nån som har importerat en itrip mini från USA isåfall vad kom tullavgiften på.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-14 20:52

Det är relativt liten risk att den fastnar i tullen. Gör den det handlar det om några hundralappar på sin höjd.

  • Medlem
  • 2004-12-14 21:51
Ursprungligen av latino1001:

Hej

Har funderat på att importera en Itrip Mini från USA, men har funderat om det inte blir dyrare pågrund utav tullavgift och sånt.
Är det nån som har importerat en itrip mini från USA isåfall vad kom tullavgiften på.

Jag importerade från audio-outfitters och åkte på en tullavgift på 197:- (itrip+carcharger ca 60 dollar) Jag fick även brev från arlandas tull/postavdelning som ville veta vad som var i paketet osv. Det blev ju lite dyrare än vad jag räknat med, men i det stora hela var det värt det för jag använder ofta min itrip i bilen och även hemma faktiskt! Har du flis så tveka inte.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-17 18:46

är inte Itrip olaglig? hur fan fick du då ut den ur tullen om dom såg den? :rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2004-12-17 20:19

Itripen är väl bara olaglig att använda inte at äga?

Ursprungligen av plurrnet:

Itripen är väl bara olaglig att använda inte at äga?

Precis.

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2005-08-05 14:15

Läs på tullverkets hemsida om ni är osäkra, har för mig att så länge värdet på paketet inte går över 500kr så tullas det inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-06 12:21

för att det ska undkomma tull + moms så ska det vara en gåva mellan 2 privatpersoner (ej företag som avsändare) som inte överstiger ca 350KR.

skickas det med budfirma (DHL, UPS, etc) så kommer de att automatiskt att tulla för det värdet som paketet är försäkrat till.

den summa som tillkommer är ca 30% av varans värde (inkl frakten) samt en admin. avgift mellan 60-110kr

  • Medlem
  • 2005-08-10 06:02

För enkelhetens skull så kan ni kolla precis vad det kostar här. Och summan som inte får övertiga för att räknas som gåva är 500kr och mer om det kan ni läsa här.

köp en kassettadapter istället

1
Bevaka tråden