Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Olika Linux

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Undrar om det finns några andra linux verisioner för ipod förutom: http://www.ipodlinux.org/Main_Page

Har testat den på min ipod mini 2G, funkade bra. Men det kan ju vara kul att testa andra

Har även provar Poke-zilla, fast det är ju egentligen wikipodlinux, bara att poke-zilla är lite förbättrat för mini modellen.

Vad kam man göra mer när man har linux på ipoden, kan man lägga in grejer eller är det bara det som finns från org. ipod linux verisionen som finns?

Om du verkligen fått det att funka på 2G mini så är du skicklig eller ska bara vara jävligt glad om du vill prova på något tufft är det dags för floydzilla som tillåter att du spelar gameboy-spel tittar på ljudlös film är lite osäker på GB-emulatorn när det gäller mini men prova du:
http://www.ipodlinux.org/forums/viewtopic.php?p=22156#22156

Ursprungligen av cyprox:

Undrar om det finns några andra linux verisioner för ipod förutom: http://www.ipodlinux.org/Main_Page

Har testat den på min ipod mini 2G, funkade bra. Men det kan ju vara kul att testa andra

Har även provar Poke-zilla, fast det är ju egentligen wikipodlinux, bara att poke-zilla är lite förbättrat för mini modellen.

Vad kam man göra mer när man har linux på ipoden, kan man lägga in grejer eller är det bara det som finns från org. ipod linux verisionen som finns?

jag saknar den riktigt goa musik spelaren som finns i den vanliga mini setupen, den som finns till ipodlinux är rätt så kass, finns det någon bättre spelare?... eller förstår ni hur jag menar?

Även jag kör linux på min mini G2

Ursprungligen av SkAliz:

jag saknar den riktigt goa musik spelaren som finns i den vanliga mini setupen, den som finns till ipodlinux är rätt så kass, finns det någon bättre spelare?... eller förstår ni hur jag menar?

Även jag kör linux på min mini G2

Har du lyckats få igång någon musik i din spelare?
Med linux då förstås

Ursprungligen av cyprox:

Har du lyckats få igång någon musik i din spelare?
Med linux då förstås

Jadå, det gick med vanliga podzilla.

Ok
Ska lägga in floydzilla idag, kan vara att jag hade en gammal build som gjorde att jag inte kunde spela musik...

Ursprungligen av cyprox:

Ok
Ska lägga in floydzilla idag, kan vara att jag hade en gammal build som gjorde att jag inte kunde spela musik...

Okey, säg till om du hittar något sätt att få en smidig musik spelare på, lika smidig som den "vanliga", och ja, se till att ladda ner den senaste builden, det finns ju en nykompilerad för varje dag.

Offtopic:
Är det bara jag som tycker att det är väldigt dåligt med aktivitet i det här forumet?

Nej verkligen inte, tycker också att det inte händer ett skit här...
Frågar man något får man inget svar, och får man något är det oftast korkat :rolleyes:
Förutom i denna tråd då

Har lagt in floydzilla nu också, funkar fint. Dock är doom inte spelbart, inte som det är nu i alla fall
Bästa linuxen hittils

Ursprungligen av cyprox:

Har lagt in floydzilla nu också, funkar fint. Dock är doom inte spelbart, inte som det är nu i alla fall
Bästa linuxen hittils

Hum, varit inaktiv någon dag nu...
Fungerar spelaren även när man är "utanför" den? Alltså när man bläddrar runt i menyerna, spelar den fortfarande då?

1
Bevaka tråden