Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datorn vill formatera min iPod vid anslutning

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Minin fungerar perfekt för att lyssna på den musik jag har laddat in sedan tidigare, men när jag nu försöker att koppla den till datorn vis USB känner den inte igen disken och frågar om jag vill formatera den.

Använder USB 1.2, men har sedan tidigare haft den inkopplad på en annan dator med USB 2.0 och firewire. Kan detta ha betydelse?

Podden laddar batteriet och verkar vara som den ska i övrigt.

Jag kör Windows XP, SP2. Någon som känner igen problemet?

I andra forum har jag läst att virusprogram och brandväggar kan ställa till det. Vad tror ni?

Har, som det verkar, exakt samma problem.

Det står att iPoden är oläsbar och måste formateras, har gjort det men problemet kvarstår.

Ursprungligen av extraction:

Har, som det verkar, exakt samma problem.

Det står att iPoden är oläsbar och måste formateras, har gjort det men problemet kvarstår.

Problemet kvarstår för mig.. Finns det verkligen ingen som har nån jävla aning?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-08-13 13:08
Ursprungligen av extraction:

Problemet kvarstår för mig.. Finns det verkligen ingen som har nån jävla aning?

skicka in den på service istället för att gnälla.

Ursprungligen av erik:

skicka in den på service istället för att gnälla.

Om du hade läst lite nogrannare hade du sett att det snarare är ett problem i datorn som är orsaken, inte i själva iPoden.

Skriv nåt vettigt istället för att spama.

Jag har samma problem fast med firewire. När jag kopplar den via usb fungerar den.

  • Medlem
  • 2005-09-15 20:50

Jag har EXAKT samma problem. Senaste iTunes och senaste iPod Updater installerade. Så fort jag anslutere iPoden via FW kommer "iPod Oläsbar" upp och den vill formatera. Om jag gör det så kommer samma ruta upp igen och igen och igen. Har avinstallerat både iPod Updater och iTunes för att sedan installera dem igen med samma resultat. Om jag istället ansluter den till USB fungerar allt som det skall.

Jag har använt mig av FW sedan jag köpte iPoden för ett år sedan och aldrig haft problem, det började idag.

Ingen som har några ideer vad som kan vara fel?

Att lyssna på musik fungerar också utan problem, och jag börjar bli lite enerverad på min iPod nu, har haft otroligt mycket problem med den, som Apple vägrar göra något åt.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-09-15 21:28
Ursprungligen av alfin:

Jag har använt mig av FW sedan jag köpte iPoden för ett år sedan och aldrig haft problem, det började idag.

Ursprungligen av alfin:

...har haft otroligt mycket problem med den, som Apple vägrar göra något åt.

Förstår inte riktigt resonemanget, först inga problem, sedan en massa?
Hur som helst, har ni försökt kontakta Apple angående problemet?

  • Medlem
  • 2005-09-15 21:37
Ursprungligen av Spyder:

Förstår inte riktigt resonemanget, först inga problem, sedan en massa?
Hur som helst, har ni försökt kontakta Apple angående problemet?

Vad jag menade med "inga problem" var att jag aldrig haft problem att föra över musik och att den alltid har hittats utan problem via iTunes.

Apple ignorerar mig, garantin gick lägligt ut förra måndagen...WOHO! :/

Problemet uppstod idag, jag satte ner den i dockan, förde över ny musik men såg att en ID3-tag var fel. Kopplade i den igen och fick fram felet.

Sitter just nu och för över nästan 20 GB musik via USB1, går superfort...

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-09-16 08:00

Helskumt. Har du möjlighet att testa från nån annan dator? (Se upp för autosynkningen, bara)

1
Bevaka tråden