Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny 20gb Color funkar inte!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-08-13 22:45

Fick hem min 20 gb color för några dar sen. Nu, när jag har tid att installera/börja använmda den, fungerar det inte Jag kör Win XP på en ny dator, som dock inte har internet-uppkoppling. Alla systemkrav är uppfyllda, men ändå vill iPod Updater inte hitta iPoden Windows identifierar iPoden som "iPod" med frågetecken omkring och kan inte hitta drivrutinen. Vad ska jag göra? Blir ju snart galen på det här

Hade exakt samma sak med min, efter lite letande och läsande kom fram till att iPoden är känslig vilken USB2 port den är kopplad till! Avinstallerade Ipodsoft+Itunes, kopplade bort iPoden, startade om, installerade återigen från CD'n som kom med, anlsöt iPoden till en USB port som satt direkt på moderkortet. Har tydligen med att göra att Ipoden kräver strömförsörjd
port, av mina sex så var det tydligen bara 2 som var det. Sen dess har allt funkat bra!
Har läst andra inlägg om inkompatibla USB portar och rekommendationer om att uppgradera/installera ett annat USB kort.

  • Medlem
  • 2005-08-14 09:35

strömförsörjd port = iPod laddar batteriet, eller hur? i så fall har jag hittat min port.. men det funkar inte.. underligt..

Gör då så att du kopplar ur iPoden.
Avinstallerar mjukvaran updater+itunes.
Starta om datorn.
Gör en reset på iPoden, genom att hålla in menu+mittknapp en stund.
Installera om updater/iPod+itunes från CD´n
Anslut sedan iPoden, testa om möjligt en annan port som sitter direkt på moderkortet.

Tjenare!

Kom hem från jobbet idag och skulle byta lite låtar på min Ipod20GB,då stog det i ITunes att det kommit en ny version av uppdateringsprogrammet.Laddade ner detta och installerade,tjoff så försvann allt på min ipod pluss att det bara visade sig en mapp med utropstrecken på displayen.Itunes kunde inte heller hitta min ipod.Testade att uppdatera igen o igen o igen...gick ej.Slet i mitt hår och förbannade Apple i timmar.Provade att formatera Ipoden(PC)men det gick inte heller.Datorn sa ifrån och gav mig ett meddelande som sa att det var något knas.Drog snabbformatering också,funkade finfint tills jag märkte att inte ett skit hänt.Ipodens format var nu "Raw",vette fan vad det betyder.Men så för ca 5 min sen gjorde jag ett sista försök och snabbformaterade den jäveln igen,enda skillnaden var att jag döpte den till Ipod med stort i.Nu funkar skiten igen,höll på att bli helt jävla galen då jag ska ha med skiten utomlands.Jag älskar min Ipod men för HELVETE Apple,fixa sånt här skit innan ni ger ut en uppdatering.

  • Medlem
  • 2005-08-14 21:43

min började i alla fall fungera efter att jag formaterat den som "masslagringsmedia-USB" eller liknande.. med Win XP:s drivisar.. det misslyckades dock.. sen tog det snurr och började fungera

1
Bevaka tråden