Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Laddning

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min batteri indikator har alldrig slutat att röra på sig när jag laddar. Är det normalt?
Verkar som alla andra får batteri indikatorn att sluta röra på sig när ipoden är fulladdad....Har haft den i säkert 5-6 timmar utan resultat, bara laddar och laddar....
Ska jag lämna in den på garanti?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-08-13 13:10

prova att köra en reset genom att hålla in Menu och mittenknappen. belysningen ska släckas, skärmen blir blank och bootar med äpple. om inte det funkar och ingen annan har någon idé kan det nog vara aktuellt att ringa apples support och/eller skicka in den på service. hoppas det löser sig för dig.

Är det en stor laddsymbol i fönstret? Om det är den lilla uppe i hörnet så är det så för alla. Tryck på ejectknappen i iTunes så ska du få fram den stora som visar när det är fulladdat.

Lycka till!

Ursprungligen av Decket:

Är det en stor laddsymbol i fönstret? Om det är den lilla uppe i hörnet så är det så för alla. Tryck på ejectknappen i iTunes så ska du få fram den stora som visar när det är fulladdat.

Lycka till!

Aha

Nej det är ju den lilla som jag menar, då är det inget fel alltså

Men det står ju bara: "koppla inte ifrån", och om man tar eject i iTunes så kommer bara menyerna fram...

EDIT: Tog visst en stund men nu ser man laddnings symbolen (den stora)

Ursprungligen av Decket:

Är det en stor laddsymbol i fönstret? Om det är den lilla uppe i hörnet så är det så för alla. Tryck på ejectknappen i iTunes så ska du få fram den stora som visar när det är fulladdat.

Lycka till!

Nä den lilla ska sluta nä den e full laddad...!

Fick fram den lilla nu också, bara man tog ject först så löste det sig....

Laddninsproblem

Så ær man nybørjare igen.
Jag har nyss inkøpt en mini ipod och har redan fått problem.
Jag lyckas inte att ladda upp bateriet. Ipoden verkar låsa datorn nær jag kopplar in den i USB porten.
Vad gør jag før fel?

  • Medlem
  • 2005-08-23 23:04
Ursprungligen av Sonny Larsson:

Så ær man nybørjare igen.
Jag har nyss inkøpt en mini ipod och har redan fått problem.
Jag lyckas inte att ladda upp bateriet. Ipoden verkar låsa datorn nær jag kopplar in den i USB porten.
Vad gør jag før fel?

kopplar du in den innan du har startat datorn??
ifall du gör det rekomenderer jag att vänta tills datorn har kommit i i windows, (har haft samma problem hemma, om man kopplar in ipoden och startar datorn med ipoden i så brukar datorn hänga vid uppstarten. vet inte varför)

Konstig symbol!

Min 3 dar gamla pod verkar inte fungera som den ska.
När jag ansluter den till datorn, får jag upp en symbol, 1/3 fulltbat, med en blixt över vänstar delen av batteriet på bilden.

Väd är det för fel? Prog. varna i poden?
Jag har testat att hålla nere måttknappen och meny som det står att man skall göra, men då blinkar den bara till och symbolen meed bat. och blixten kommer fram igen.

VAD GÖRA??
Tacksam för svar

///Stefan
Länge leve nano, hoppas jag!

  • Medlem
  • 2006-03-01 16:30

Blixten betyder att iPoden är kopplad till en strömkälla...men det är meningen att mätaren ska röra sig också, gör den det? Testa att byt USB2 kontakt, då kanske datorn hittar den.

1
Bevaka tråden