Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! Ingen kontakt med iTunes

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag köpte en iPod för ett halvår sen. Den har fungerat helt okej fram tills att den nya iTunes versionen kom. Den krävde att jag skulle uppdatera programvaran i min iPod. Vilket inte fungerar. Uppdateraren hittar inte iPoden. Det står att jag ska ansluta den, fast den är ansluten. När jag öppnar iTunes så säger den att en ny programvara finns för iPoden. Trycker okej, men då kommer ett felmeddelande upp. iPoden får numera aldrig kontakt med iTunes. Det fick den tidigare. Jag har skickat iväg min iPod på lagning och fick tillbaka en ny. Problemet kvarstår även med den nya. Så nu behöver jag hjälp? Är det någon annan som varit med om samma sak?
HJÄÄÄÄÄÄLP!
/Emma

Sen funderade jag lite på om det kan vara usb-sladden. Har någon varit med om att den har krånglat?

duär inte ensam

jaghar samma problem har suttit hela kvällen i går och hela morgonen och testat och trixat men den vill ju inte funka.jävla skit.

Hej! Jag vill inte säga att det är skönt att höra, men lite så känns det Har du mac eller PC? Jag har mac. Jag ska ringa på måndag, men jag antar att det är sladden. Det kan ju inte vara iPoden då jag fått en helt ny. Jag har inte kunnat uppdatera programvaran i IPoden någonsin? Har du det? Jag har dock kunnat få kontakt med iTunes hela tiden ända tills den krävde en uppdatering av iPodens programvara. Jag har 1.3 i den nu, men iTunes kräver 1.4. /Emma

Hej igen! Nu har jag grejat lite. Jag provade med en kompis sladd och det fungerade ändå inte. Alltså beror det inte på sladden. Jag uppdaterade programvaran på hans PC, alltså är det inte fel på iPoden. Jag kopplade in den på min mac och nu fungerar den med iTunes. Så felet är i datorn någonstans. Så jag ska ringa till supporten i morgon och fråga om de vet vad felet kan vara. Antagligen så lätt som någon enkel inställning bara. Om någon läser det här och vet vad det kan vara för inställning så hojta gärna till. /Emma

  • Medlem
  • 2005-08-15 17:42

jag har nästan samma problem känns det som, min dator(PC,winXP) verkar ignorera min iPod, har testat flytta runt sladden i olika USB-portar, den bara går in i laddning utan att datorn "upptäcker" iPoden.. iPod Mini..

varken iTunes eller iPod updater märker den, men det är nog just för att datorn inte hittar den.

Ursprungligen av tizor:

jag har nästan samma problem känns det som, min dator(PC,winXP) verkar ignorera min iPod, har testat flytta runt sladden i olika USB-portar, den bara går in i laddning utan att datorn "upptäcker" iPoden.. iPod Mini..

varken iTunes eller iPod updater märker den, men det är nog just för att datorn inte hittar den.

samma problem verkar det som, står bra att jag inte ska koppla ifrån den och i övre vänstra hörnet snurrar ett par pilar i en cirkel bara....
Skulle vara kul att få det att funka eftersom jag köpte den idag..

1
Bevaka tråden