Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

problem med min ipod mini , snälla hjälp

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag har precis fått min ipod mini men redan strul.
Jag hade lånat den till en kompis som skulle lägga in några låtar i den , han råkade ta bort ''music'' mappen i ipoden o nu när den ska starta så kommer äpplet och sen en Map fram med en triangel med / ! \ = utrops tecken i. när jag ansluter den till datorn ( via usb 2.0 ) så känner varken itunes eller datorn igen ipoden. jag har även laddat ner iPod updater , men det vill står anslut iPoden till datorn först. Vad ska jag ta mig till ? kan någon snälla hjälpa mig... jag har testat ''diskmode' den genom att hålla i menu och knappen i mitten och sen menu + play då kommer det säkert borttagning... fast ipod updater är det likadant med . plz help =(

update: nu har den kommit som flyttbar disk (E:) men den är 0 byte och kan inte öppnas , när ja försöker öppna den så står det sätt in disk E ... ?

update: ja får igång ipod updater o den står på initialiserar länge men till slut : kan inte montera ipod. ?? snälla nån?..

Du kan ju kanske formatera om iPoden och sen installera uppdateringen på nytt. Har du en mac eller PC?Bäst är nog att du ringer apple-supporten i morgon bitti. Jag tror inte du behöver ha fullständig panik. Sepciellt inte om den fungerade utmärkt innan du lånade ut den till din kompis. Här är numret 020-120 99 71.

Ursprungligen av emsoli:

Du kan ju kanske formatera om iPoden och sen installera uppdateringen på nytt. Har du en mac eller PC?Bäst är nog att du ringer apple-supporten i morgon bitti. Jag tror inte du behöver ha fullständig panik. Sepciellt inte om den fungerade utmärkt innan du lånade ut den till din kompis. Här är numret 020-120 99 71.

tack så mycket för numret. saken är den att jag redan försökt formatera men jag lyckas inte? hur ska jag göra det? ipod updatern känner ju inte igen min iPod.

Har du mac?

Ursprungligen av emsoli:

Har du mac?

nej jag har PC (windows)

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=60983 Kolla om du kan hitta något här då. jag har mac så jag vet inte riktigt hur man gör då.

Ursprungligen av emsoli:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=60983 Kolla om du kan hitta något här då. jag har mac så jag vet inte riktigt hur man gör då.

har redan försökt men min iPod updater känner inte igen min ipod =(

Okej, men då tycker jag att du lägger den där åt sidan tills i morgon och ringer supporten då. Jag ska själv ringa dem i morgon och de är väldigt bra att ha att göra med. Sitt inte och riv dig mer i håret Ha en trevlig kväll istället! /Emma

Ursprungligen av emsoli:

Okej, men då tycker jag att du lägger den där åt sidan tills i morgon och ringer supporten då. Jag ska själv ringa dem i morgon och de är väldigt bra att ha att göra med. Sitt inte och riv dig mer i håret Ha en trevlig kväll istället! /Emma

men dem kommer säkert säga att jag ska lämna in den o jag har inga pengar till det =( ska sitta o försöka hitta en lösning som jag gjort hela dagen nu ='(

Men hur länge sen var det du köpte den. Du vet att du enligt lag har 2 års garanti. Även om de säger att det är ett år. Du går bara vidare til din kommuns konsumentrådgivare. Jag har haft min iPod inne på lagning helt gratis. De kom och hämtade den med budfirma, super smidigt.

Ursprungligen av emsoli:

Men hur länge sen var det du köpte den. Du vet att du enligt lag har 2 års garanti. Även om de säger att det är ett år. Du går bara vidare til din kommuns konsumentrådgivare. Jag har haft min iPod inne på lagning helt gratis. De kom och hämtade den med budfirma, super smidigt.

jag köpte den från en kompis , ingen garanti kvar ='(

Bara för dig att prova då, men om du inte hittar någon lösning så ring till dem. Jag tror att de enkelt kan lotsa dig fram till en lösning. Jag tycker inte det låter som om det skulle vara olösligt

Ursprungligen av emsoli:

Bara för dig att prova då, men om du inte hittar någon lösning så ring till dem. Jag tror att de enkelt kan lotsa dig fram till en lösning. Jag tycker inte det låter som om det skulle vara olösligt

okej men jag undrar om någon här kan hjälpa mig ?

Tjenare!

Kom hem från jobbet idag och skulle byta lite låtar på min Ipod20GB,då stog det i ITunes att det kommit en ny version av uppdateringsprogrammet.Laddade ner detta och installerade,tjoff så försvann allt på min ipod pluss att det bara visade sig en mapp med utropstrecken på displayen.Itunes kunde inte heller hitta min ipod.Testade att uppdatera igen o igen o igen...gick ej.Slet i mitt hår och förbannade Apple i timmar.Provade att formatera Ipoden(PC)men det gick inte heller.Datorn sa ifrån och gav mig ett meddelande som sa att det var något knas.Drog snabbformatering också,funkade finfint tills jag märkte att inte ett skit hänt.Ipodens format var nu "Raw",vette fan vad det betyder.Men så för ca 5 min sen gjorde jag ett sista försök och snabbformaterade den jäveln igen,enda skillnaden var att jag döpte den till Ipod med stort i.Nu funkar skiten igen,höll på att bli helt jävla galen då jag ska ha med skiten utomlands.Jag älskar min Ipod men för HELVETE Apple,fixa sånt här skit innan ni ger ut en uppdatering.

men hjälp mig då ='(

update: ja får igång ipod updater o den står på initialiserar länge men till slut : kan inte montera ipod. ?? snälla nån?..

1
Bevaka tråden