Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

endast 3.7 gig utrymme på min ipod mini?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har nyligen inhandlat en ipod mini. På baksidan står det tydligt att den ska rymma 4 gb men när jag går in på inställningar och sedan klickar på "om" står det att det bara är tillgängligt 3.7 gb, även fast jag inte har några låtar på den.
Ska det vara såhär?
/Martin

Ursprungligen av ternert:

Jag har nyligen inhandlat en ipod mini. På baksidan står det tydligt att den ska rymma 4 gb men när jag går in på inställningar och sedan klickar på "om" står det att det bara är tillgängligt 3.7 gb, även fast jag inte har några låtar på den.
Ska det vara såhär?
/Martin

Jepp sa är det. har en 4g 20 gb men 18.5 gb är tillgängligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-30 15:37

ipods systemfiler samt att 1 GB inte är 100 000 000 bytes. så det försvinner lite. samma sak med en HD

Ursprungligen av ternert:

Ska det vara såhär?
/Martin

Haha, lite Sverker Olofsson-style över den
"SKA DET VARA SÅ?"

Det beror väl på att man formaterar den?

Programvaran väger ju lite...

Ursprungligen av ternert:

Jag har nyligen inhandlat en ipod mini. På baksidan står det tydligt att den ska rymma 4 gb men när jag går in på inställningar och sedan klickar på "om" står det att det bara är tillgängligt 3.7 gb, även fast jag inte har några låtar på den.
Ska det vara såhär?
/Martin

En Hdd på 300GB kan du inte trycka in 300GB på, likaså kan du inte få in 4GB på en mini, trots att den skall ha en 4GB hårddisk, beroende på en del olika faktorer, bla det som redan är nämnt att 1GB inte är 100 000 000 byte.

Ursprungligen av SkAliz:

En Hdd på 300GB kan du inte trycka in 300GB på, likaså kan du inte få in 4GB på en mini, trots att den skall ha en 4GB hårddisk, beroende på en del olika faktorer, bla det som redan är nämnt att 1GB inte är 100 000 000 byte.

läs på lite om bits and bytes. 1MB = 1024 KB...

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-08-16 17:49
Ursprungligen av mindore:

läs på lite om bits and bytes. 1MB = 1024 Bytes...

1kilobyte = 1024bytes

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-08-16 19:10
Ursprungligen av erik:

1kilobyte = 1024bytes

lol

Så länge det inte är för mycket som försvinner är det okej. Sånt man får räkna med.

1
Bevaka tråden