Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Färgskärmen VS svartvita skärmen

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-08-14 18:00

Jag funderar på att skaffa mig en ny iPod med 20 GB och nu finns det ju bara ett alternativ där man får med färgskärm. Hur bra ser man vad som står på skärmen med bakgrundsljuset avstängt (och påslaget för den delen)? Jag har nästan alltid ljuset avstängd på min iPod mini eftersom att jag ofta ändå ser jättelätt vad som står på skärmen. Jag är rädd för vissa färgskärmar... På min Sony Ericsson T610 är det t ex nästan omöjligt att se vad som står på den ute i solen. >_<

Så hur bra ser man vad som står på färgskärmen med både ljuset på och avstängt ute i solen och inomhus?

• Medlem
  • 2005-08-14 19:54

Du kan väl inte se något alls med bakgrundsljuste avstängt eftersom det är det som gör texten (osv.) synlig? Så är det åtminstone på alla min prylar med färgskärm. Min iRiver med färgskärm visar ingenting när bakgrundsljuset är av... Har väl med att göra att ljuset gör färgerna i LCD-skärmar osv...

• Oregistrerad
  • 2005-08-14 20:59

På min digitalkamera, Game Boy Advance SP, Sony Ericsson T610, handdator och andra enheter med färgskärm kan man se vad som finns på skärmen med ljuset avstängt (bra på vissa, dåligt på andra, och jag ville veta om man ser bra vad det står på iPod Colors/Photos färgskärm när bakgrundsbelysningen på den är avstängd). O_o

• Medlem
  • 2005-08-15 17:21

Den är väl inte helt och hållet avstängd då kan jag tänka mig...

tjena!
fick min 20gb color idag och min uppfattning av skärmen änsålänge är att man kan se påden även om belysningen är av, har bara testat inomhus och inte utom hus än.. man ser ju inte lita bra som med lapan på men det är helt klart läsbart...
om ni vill kan jag kolla hur de är ute o återkomma?

ha de bra!
Weeman

• Medlem
  • 2005-08-15 19:50

det går att läsa utomhus också.. syns relativt bra.. i jämförelse med andra apparater syns det bra.. ingen skillnad mot iPod S/V

• Oregistrerad
  • 2005-08-15 23:51

Okej, det låter bra. ^_^ Tack.

Det syns mycket bra i solljus. (lika bra som min z1010 som fått beröm för just detta)

Skärmen fö. håller väldigt hög klass, och ger ett avundsvärt intryck på mina kompisar med svartvita skärmar iaf.

1
Bevaka tråden