Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Knas med konstrasten

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-08-12 22:00

Happ... så blev man ipoddare då.. har haft den i 4-5dagar och upptäckte något otrevligt på vägen hem.. att kontrasten på displayen blir svagare och svagare så jag till slut fick dra upp den på max för att få den att se normal ut, sen när jag lät ipoden vara för sig själv ett tag så var kontrasten som den ska vara när den är på max, jättemörkt och blaffigt för att sedan bli svagare och svagare igen. Känns detta igen av någon eller?

Kan man byta skiten i butik rakt av? Skoj att köpa en grej ha den i ngra dagar och sen skicka in den på lagning i någon månad. Okej det går väl att leva med men det ska man ju inte behöva.

Ursprungligen av maaz:

Happ... så blev man ipoddare då.. har haft den i 4-5dagar och upptäckte något otrevligt på vägen hem.. att kontrasten på displayen blir svagare och svagare så jag till slut fick dra upp den på max för att få den att se normal ut, sen när jag lät ipoden vara för sig själv ett tag så var kontrasten som den ska vara när den är på max, jättemörkt och blaffigt för att sedan bli svagare och svagare igen. Känns detta igen av någon eller?

Kan man byta skiten i butik rakt av? Skoj att köpa en grej ha den i ngra dagar och sen skicka in den på lagning i någon månad. Okej det går väl att leva med men det ska man ju inte behöva.

Jag hade kontaktat Apple om jag var du, det där ska du inte behöva leva med...

Låter skit konstigt, troligtvis något fel på den.....
Försök gå till butiken och få ut en ny, eller gå och lämna tillbaka den och köp sedan en ny i någon annan butik då slipper du vänta och skicka in den på garanti. Behöver ju inte säga att den är trasig. Lite taskigt kanske men men....

När batteriet blir dåligt så får man skruva på mer kontrast ibland, sen blir det bättre om batteriet får ligga och vila till sig för då tar dte igen sig lite grann.

Har jag alldrig hört/märkt på någon ipod....

• Medlem
  • 2005-08-21 17:07

min ipod mini verkar ha hakat upp sig .. Det kommer upp som ett V tecken i rutan och under det står det "okej att kokppla ur" Det går inte att spela några låtar på den.

Vad ska jag göra?????????????????

Vore tacksam för snabbt svar mvh /blink

Ursprungligen av blink:

min ipod mini verkar ha hakat upp sig .. Det kommer upp som ett V tecken i rutan och under det står det "okej att kokppla ur" Det går inte att spela några låtar på den.

Vad ska jag göra?????????????????

Vore tacksam för snabbt svar mvh /blink

Trådkapning?
Testa att göra en resett på den.

• Medlem
  • 2005-08-26 16:32

Den slutade fula sig efter att den fått vila lite men nu har den börjat igen så nu blir det väl att felanmäla skräpet och få den lagad eller något sånt. En tia på att den fungerar alldeles utmärkt när de ska felsöka den.

• Oregistrerad
  • 2005-08-29 23:13

Jag har samma problem!

efter att jag kört GOPOD så blev min Ipod helt kass, för att se nått på displayen måste jag maxa kontrasten men det e knappt att man ser nått då heller. jag har resettat den och återställt den men inget har hjälpt :S

någon som har lösningen?

• Medlem
  • 2005-08-30 17:16
Ursprungligen av aron:

efter att jag kört GOPOD så blev min Ipod helt kass, för att se nått på displayen måste jag maxa kontrasten men det e knappt att man ser nått då heller. jag har resettat den och återställt den men inget har hjälpt :S

någon som har lösningen?

hmh kan det vara det som strulat till kontrasten? känns som om det borde lösa sig med en återställning då men iaf är displayen till 99.9% död på min ipod nu och budet kommer imorgon så det löser sig väl.

• Oregistrerad
  • 2005-08-30 17:25
Ursprungligen av maaz:

hmh kan det vara det som strulat till kontrasten? känns som om det borde lösa sig med en återställning då men iaf är displayen till 99.9% död på min ipod nu och budet kommer imorgon så det löser sig väl.

samma här.. dom kommer å hämtar min Ipod så får jag en ny om det inte går att laga

• Medlem
  • 2005-09-08 14:09

jahapp, enligt apples servicehemsida ska en ny enhet vara på väg nu. Men ska man inte få ett mail med tracking nr och dylikt då?

edit: den dök precis upp får hoppas den nya funkar lite bättre.

Ursprungligen av maaz:

Det här hände mig med, jag skickade den till apples support som bara beställde en ny rakt av och skickade till mig.

1
Bevaka tråden